pátek 5. listopadu 2010

Továrna na Čokoládu

Už uplynuly 4 dny od mého poslední článku - tudíž je pátek a já jsem opět nebyla ve škole. Včerejší den byl opravdu bídný. Po dvouhodinovém hrabání listí na naší školní zahradě mě velice rozbolela hlava. Bylo to šílené. Odpoledne jsem usnula asi na dvě hodiny, ale do jedenácté večer jsem nemohla zabrat. Nakonec to všechno skončilo zvracením... Proto jsem nešla do školy. Opět. Ne, že bych se nějak extra zvlášť nudila, ale recept na jeden dort jsem opravdu musela vyzkoušet. Věděla jsem, že na to můj žaludek zřejmě nebude stavěný pokud ochutnám, ale na tom nezáleželo. Miluji vaření a pečení. Vždy se u něj tak dobře odreaguji. A tento recept byl opravdu výjimečný. Znáte někoho, kdo nemá rád čokoládu? Já jsem na tom stejně - v mém okolí nikdo takový neexistuje. Už jen jediný kousek čokolády dokáže pohladit, rozveselit a rozvášnit. Tento čokoládový recept to navíc umí desetinásobně. Schválně, vyzkoušejte ho :) .

                                                           Čokoládovo-kávový dort
Příprava: 3o-35 minut        Pečení: 4o-45 minut
Ingredience na 12 kousků: KORPUS > 22o g másla (změklého), 44o g krupicového cukru, 1-2 lžíce rumu, 4 vejce, 3oo g hladké mouky, 6o g kakaa holandského typu, 2,5 lžičky prášku do pečiva, půl lžičky soli, 25o ml mléka, 8o ml baileys
NA KRÉM > 75o g mascarpone, 12o g moučkového cukru, 2 lžíce instantní kávy rozpuštěné ve 2,5 lžících vroucí vody
NA POLEVU > 4oog tmavé čokolády (nasekané), 125 ml 4o% smetany

1. Troubu předehřejeme na 160°C. Máslo, cukr a rum dejte do robotu a šlehejte 10-12 minut, abyste získali světlou krémovou hmotu. Postupně přidávejte vejce a dobře je zašlehejte. Poté přidejte mouku, kakao, prášek do pečiva, sůl a mléko. Pak směs nalijte do dortové formy vyložené pečícím papírem. Pečte 4o-45 minut, nebo dokud těsto uplívá na zabodnuté špejli. Vyndejte z trouby, nechte deset minut vychladnout ve formě a pak vyklopte na mřížku.
2. Mascarpone našlehejte s moučkovým cukrem a dvěma lžícemi instantní kávy rozpuštěnými ve dvou a půl lžících vroucí vody. Krém dejte stranou. Korpus upečený horizontálně rozřízněte na 4 díly a každý ze 4 dílů pokapejte baileys. Jeden díl potřete třetinou krému, na něj posaďte další korpus, potřete druhou třetinou krému, na něj dejte třetí korpus, potřete zbylým krémem a přiklopte posledním korpusem.
3. Udělejte polevu: Čokoládu nalámejte do rendlíku, přilijte smetanu a na středním plameni za stálého míchání zahřívejte, aby se čokoláda krásně rozpustila. Deset minut chlaďte a pak polevou potřete vršek i boky dortu. Dobrou chuť :) 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat