Chřestový krém

7:48

Chřest miluji nade všechno! A nejvíce krém z chřestu. To bylo to nejlepší, co jsem kdy ochutnala. A rozhodně vás o tento skvost nechci připravit. Proto honem vezměte kolo a košík a utíkejte pro chřest. Honem, protože za chvilku už sezóna chřestu končí. :)


Budeme potřebovat:
  • 1/2 cibule
  • 1 lžíci másla
  • 1 lžíci hladké mouky
  • 1 l zeleninového vývaru
  • 500 g  bílého chřestu
  • 150 ml 12% smetany
  • hladkolistou petržel
  • čerstvě namletou sůl a pepř
  • pečivo na krutóny
  • olivový olej
V hrnci necháme rozehřát máslo, cibuli nakrájíme na drobno a přidáme do hrnce. Osolíme, opepříme a necháme ji jen zesklovatět (nesmí zhědnout!), přidáme hladkou mouku a pořádně zamícháme a poté přilijeme vývar. Poté co přilijeme vývar pořádně rozmícháme jíšku a přidáme chřest. Chřest musí být celý oloupaný a je lepší odkrojit jeho hlavičku i konec. Odkrojené hlavičky můžete potom použít na ozdobu. Následně necháme asi tak 15 minut povařit, dokud chřest nezměkne. Jakmile změkne, necháme polévku chvilku vychladnout a poté rozmixujeme a přilijeme smetanu. Hrnec ještě vrátíme na chvilku na plotnu a necháme krátce povařit. Nakonec přidáme nasekanou petžel. Do krému si můžete ještě udělat krutóny. Buď pečivo osmahnete na oleji na pánvičce nebo ho pokapete olejem a dáte na plech do trouby. :)

Tip!: Pokud chcete použít hlavičky na ozdobu můžete je jen lehce orestovat na pánvičce a nebo je uvařit v hrnci na páře. :)


(ty polívky jsou nějaké zakleté - nikdy mi nejdou hezky vyfotit :( )

Budu moc ráda, když recept vyzkoušíte a bude vám chutnat! A co vy a chřest? Jaký způsob podávání chřestu je váš nejlepší? :)

You Might Also Like

32 komentářů

  1. Abych pravdu řekla, tak chřest vůbec není součástí mého jídelníčku. Máma nám ho nikdy neděla a ani já teď sama si ho nedělám. Určitě by ale stál za vyzkoušení :).

    http://es-veronica.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Wau chřest mám také moc ráda ale krém z něj jsem ještě neochutnala! Ale i čerstvý jen uvareny jen hodně dobrý!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem tou kosmetikou postižená, když jsem přečetla název příspěvku, myslela jsem, že to bude o krému na obličej :-) Ani obrázek mě od této myšlenky neodradil LOL
    Polévka vypadá jako letní mňamka. Chřest si dávám v restauraci, sama jsem ho zatím nezkoušela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahahahahahahahahahah, tak toto je jasný adapt na nejlepší komentář roku, děkuji, strašně mě to pobavilo :D

      Vymazat
  4. Miluju chřestový krém, vlastně skoro každý krém já ráda, ale doma bych ho asi nezvládla, dávám si ho pouze v práci:)

    OdpovědětVymazat
  5. No vypadá to opět super, nikdy jsem takový krém ještě nejedla, ale zkusím ho :)
    dreammorebabe

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam Domi, ty pořád děláš samé takové super věci, že bych si je nejraději dala hned! O víkendu to zkusím a doufám, že nějaký chřest ještě seženu :) N.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj našla jsem tvůj blog na fb stránkách a tak reaguji na článek, recept. já moc nevařím ale tohle vypadá vážně chutně. Jsi šikovná. Dala jsem ti odběr blogu, Ráda si budu číst články, musím to tu pak prohrabat :D,kdyby jsi chtěla nebo kdokoliv jiný najdete mě zde http://cestadonitra.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Mňa ... špargľu mám hrozne rada ale bohužiaľ mojim chlapom nechutí :-(

    OdpovědětVymazat
  9. Ja špargľu nemusím práveže vôbec, takže z tvoj recept asi nevyskúšam, prepáč :-(

    OdpovědětVymazat
  10. Chřestový krém jsem popravdě nikdy neměla, nějak moc nejsem fanoušek chřestu, ale občas ho snesu :D

    Everything about my life

    OdpovědětVymazat
  11. Chřest je super, mám ho ráda, ikdyž doma z něj moc nevařím. Kdybych nebyla vegan, tak recept určitě vyzkouším :).

    OdpovědětVymazat
  12. Abych pravdu řekl, já mám tedy raději zelený než bílý chřest, nedokážu přesně říci, v čem vidím ten rozdíl, ale na druhou stranu mi přijde bílý chřest do polévky nebo krému lepší.

    OdpovědětVymazat
  13. Díky za recept, inspiroval mě. Chřest miluju!

    OdpovědětVymazat
  14. Delala jsem jej podobne na zacatku sezony a mela bych ji i ukoncit...tak zitra hned bezim pro nej! Dijy za pripomenuti.

    Vyborny je i zeleny jako priloha k masu nebo jen tak se syrovou omackou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, zelený chřest k masu je naprosto vynikající, ten také miluji :)

      Vymazat
  15. ja som tiež ešte taký krém nejedla, niekedy určite musím vyskúšať :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  16. Chřest mám moc ráda, taky bych pro něj měla ještě běžet, než bude definitivně sezóna u konce :)

    Pieces of FRECKLED style

    OdpovědětVymazat
  17. Chřest mi zrovna moc nejede, ale je to na čase změnit! Díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  18. Taky už sem hodně krát ochutnala a strašně mi to chutná:)

    OdpovědětVymazat
  19. Mmm a víš, že teď bych si úplně dala :)

    OdpovědětVymazat
  20. Osobne chren veľmi nemusím, no na fotke to vyzerá úplne skvelo! ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Mňaam, milujem špargľu a tvoj recept vyzerá fakt lahodne :)

    OdpovědětVymazat
  22. máš pravdu, polievky sa ťažko fotia, ale tvoja je fakt fotogenická a vyzerá veľmi chutne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, ale já takový názor na svoje polévky nikdy nemám :D

      Vymazat
  23. Miluju chřest a toto vypadá nejvíc chutně! :) Mimochodem musím pochválit nádherné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  24. jéé, chřestový krém jsem ještě nikdy neměla, ale chuť chřestu mám ráda, musím vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  25. Jsem trochu ostuda, ale chřest jsem nikdy asi nejedla- nebo si to alespoň nepamatuji. A lotos o něm všude čtu a tahle polévka vypadá skvěle, takže se asi musím rychle vydat na lov chřestu :) Díky za recept :)

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky