pátek 12. června 2015

Ice tea

Krásné odpoledne, další víkend plný horka se blíží, proto jsem se rozhodla zde přidat další osvěžující recept. Pochází z mé nové kuchařky Deník Dity P. 2 (která je samozřejmě boží!), kterou jsem si pořídila za odměnu za přijímačky a pomalu z ní zkouším všechny recepty.

Budeme potřebovat:
  • 6 sáčků černého čaje (nejlépe Earl Grey)
  • špetku jedlé sody
  • 150 g krupicového cukru
  • led k podávání
Do velké skleněné nádoby nasypeme špětku jedlé sody, vhodíme sáčky čaje a vše zalijeme 500 ml vařící vody. Po 10 minutách sáčky vyndáme, do čaje nasypeme cukr a mícháme tak dlouho, až se úplně rozpustí. Poté dolijeme 1 1/2 litrem studené vody a dáme do lednice vychladit. Čaj podáváme s ledem.


(omlouvám se za kvalitu fotky, ale kvůli incidentu s telefonem, jsem tuto fotku musela printscreenovat z mého IG)

Doufám, že vás tento jednoduchý a osvěžující recept zaujal a budu moc ráda, když ho zkusíte a pochlubíte se výsledkem. Můžete například na Instagramu pod hastagem #ditap2challenge, kde budu postupně zveřejňovat své pokusy i já.

Přeji vám hezký víkend! :)

35 komentářů:

  1. Ľadový čaj milujem a tento by som mohla skúsiť. Keď niekedy v lete zabudnem na to, že som si spravila čaj a už vychladne, hodím doň pár kociek ľadu a mám teda ľadový. Ani nie je taký náročný, že by tam bolo treba nejakú esenciu a som rada, že všetky suroviny vpodstate doma máme, tak to skúsim. :))

    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  2. Mnam, tak to rozhodně vyzkouším, jen škoda, že nemám Instagram :(

    OdpovědětVymazat
  3. Hm, určtitě vyzkouším. Miluji ledové čaje :3

    OdpovědětVymazat
  4. páááááááááááni ledový čaj určitě vyzkoušim

    OdpovědětVymazat
  5. Ja by som namiesto obyčajného cukru dala trstinový, určite musím skúsiť (keďže ja som tak nejako na ľadové čaje) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano třtinový je taky super a také ho více používám do letních drinků, ale tak nějak jsem tu nechtěla Ditě kazit strukturu receptu :D :)

      Vymazat
  6. Ledový čaj miluju, určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavé pití!
    Díky kamarádce? To je smutné.. ale tys mi o tom už někdy psala ne? Zdá se mi, že si něco vybavuji. Nechtěla náhodou hubnout? Pokud ne tak se omlouvám, přečetla jsem spoustu komentářů na toto téma (bohužel :() No hlavní je, že je to za tebou!:)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to moc chutně a do těchto veder ideální!:)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tento recept určite vyskúšam, skvelé! Zbožňujem ice tea :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ešte som doma ľadový čaj robiť neskúšala, ale ingrediencie by sme mohli mať, tak to snáď aj taký antitalent v kuchyni ako ja zvládne :D

    OdpovědětVymazat
  11. Na ledový čaj nedám v létě dopustit :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem si zrovna dneska dávala broskvový ledový čaj v Costa Coffee, ale domácí mám taky někdy v plánu :) V létě je to super osvěžení :)

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji moc za nápad, v takovém počasí je ledový čaj nejlepší volba !

    OdpovědětVymazat
  14. Ledový čaj miluju a taky dělám verzi z nakrájeným jablkem, které pak lovím brčkem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to ještě hodně dělám s broskví a to je taky pecka :)

      Vymazat
  15. Jé Domi, tak to je super, to se mi zrovna hodí! A jaká je ta nová Dita? Zvažuji její nákup :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě rozhodně ano! Kupovala jsem ji spolu s novou kuchařkou Pohlreicha a ani na jednu teď nedám dopustit, jsou to moji momentální oblíbenci :). Sice tam pro někoho můžou být občas obyčejné recepty, ale Dita to prostě vždy tak skvěle podá, že nejde to nemilovat. A hlavně všechny ty fotky a texty a jsou super :)

      Vymazat
  16. To zkusím a hned dneska. Ideální když je 31 stupňů :)

    Everything about my life

    OdpovědětVymazat
  17. Ledové čaje zbožňuju! Černé čaje ale nesladím, proto asi krok s cukrem vynechám a dopřeju si jen vychlazený černý čajík)) -L

    OdpovědětVymazat
  18. Moc se mi líbí srdíčko na vázičce :) A ice tea by se teď hodil v tom pařáku

    OdpovědětVymazat
  19. Ledové čaje jsou skvělé na osvěžení :) Jen na můj vkus je tam moc cukru, ale každý sladí jinak. Já se cukru snažím vyhýbat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale je to recept z kuchařky,tak jsem to tak chtěla nechat, já třeba potom, jak tam bylo hodně cukru, tak jsem z těch 500 ml, třeba vzala jen dvě naběračky a ty jsem potom dolila 1 litrem vody, že jsem potom z toho měla i více dávek, ale tak každý si to udělá podle své chuti :)

      Vymazat
  20. ty můžou být taky skvělé! ♥
    aha.. už si to teď vybavuji. To mě mrzí, ale když nechce pomoct, tak se jí nepomůže.. tak aspon, že ty sis to uvědomila! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu jsem moc ráda, že je to za mnou, i když tedy přiznávám, že není vůbec těžké k tomu opět sklouznou, i když je to více jak 6 let, jsem ráda, že je to pryč a už nikdy více :)

      Vymazat
  21. Ledové čaje mám moc ráda :). Někde jsem četla, že ty, co se podávají ve flaškách (např. Nestea) nejsou moc zdravé, ale toto vypadá skutečně chutně! :)

    OdpovědětVymazat
  22. Fantastic post and have a happy weekend :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  23. Milujem ľadové čaje a toto určite skúsim... vyzerá to skvele :)
    www.allmoblogg.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  24. Tak toto sa ti znova podarilo.Perfektne na horúce dni :).
    http://janie-hannagonova.blogspot.sk/2015/06/letna-nadielka-pre-citatelky-ga.html?m=1

    OdpovědětVymazat
  25. Mmm.. to je skvely nápad! To musím vyskúšať :)

    OdpovědětVymazat
  26. Mňau...teda mňam. Tohle si nechám líbit. Vypadá to superúžasně. Nějak mi z článku vyschlo v krku, tak jdu "ledočajovat" podle tvého receptu. ;)
    PS: mně se ta fotka náhodou líbí moooc.

    OdpovědětVymazat
  27. vyzerá to skvele :) hlavne na letné dni to musí byť super :) Lovely Beauty Book

    OdpovědětVymazat
  28. Milujem ľadové čaje :-) S manželom si ich robíme dosť často ;-)
    http://suesanqa7.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  29. Taky si vyrábíme domáci ledové čaje - určitě lepší, než ty přeslazené hrůzy z obchodů. A ta fotka vypadá i tak úžasně:-)

    OdpovědětVymazat