úterý 13. října 2015

Blogger tips - Jak z blogu odstranit informace o souborech cookie

Už je to zhruba měsíc zpátky, kdy na Bloggeru začalo vyskakovat upozornění o souborech cookie a ihned poté se začalo zobrazovat na blogu v podobě šedivého okénka. I přesto, že byste mohli několikrát denně kliknout na ROZUMÍM, okénko nikdy nezmizelo a myslím, že jsem nebyla jediná, koho to šíleně vytáčelo.


 Pokud vás toto šedivé, neustále vyskakující okénko otravuje stejně jako mě, naposledy se spolu pořádně rozlučte a pojďte se se mnou podívat, jak a to!


První věc, kterou potřebujete udělat, je dostat se do sekce se šablonou.


Pokaždé, když něco potřebuji upravit nebo předělat v šabloně, tak si ji raději pro každý případ zálohuji.



 A to tak, že si ji stáhnu. Chci mít opravdu jistotu, že kdyby se něco stalo nebo by se mi něco nepovedlo, mohu blog kdykoliv vrátit do původního stavu, jako byl teď. I když u tohoto návodu by se nemělo stát, že byste něco pokazili.


Poté, co si šablonu zálohujete, klikněte na Upravit HTML.


Nyní se vám zobrazí celá vaše šablona v tomto formátu. Důležité je, abyste našli slovo HEAD. Všimněte si na mé šabloně, že slov head je tam více, ale pokuste se najít úplně to první! Je opravdu důležité najít to první, protože mně to s těmi dalšími nefungovalo.


Jakmile ho najdete, klikněte za něj, odentrujte si na nový řádek a na ten vložte:
<script> cookieChoices = {}; </script>

A celou šablonu samozřejmě uložte! Nyní máte hotovo, gratuluji!

Upozornění: U některých šablon se může stát, že se vám okénko s informacemi o cookies ještě po uložení kódu v šabloně ukáže. Poté stačí už jen jednou odkliknout ROZUMÍM a okénko už se nikdy neukáže, to stejné platí pro vaše čtenáře.

A tím, že si toto upozornění odstraníte, tak ale vezměte i v potaz to, že si tam musíte dát jakékoliv jiné upozornění, nebo může dojít i k tomu, že vám Google blog zablokuje nebo smaže.

Doufám, že pro vás byl návod jednoduchý a užitečný :)

31 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Domi moc děkuji za tip! Už jste to vyzkoušela, tak snad to bude fungovat ;).

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  3. Jee Domi dííky moc, taky mě to otravuje!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo díky moc za tip! To okýnko je fakt otravný..
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super! Taky mě to vytáčí. :D Děkuji. :)
    KattyLife

    OdpovědětVymazat
  6. Už jsem si toho všimla už o víkendu, že to tu nevyskakuje, za což jsem velmi ráda, neboť mi to vždy hrozně překáželo :D. Teď už je tvůj blog opět perfektní! N.

    OdpovědětVymazat
  7. Já ti nevím s tímhle bych si nezahrával. Jde o to že EU si na nás vymýšlí stále nové kraviny a tahle je celkem rozšířená. Obvzlášť když vedeš blog kde určitě využíváš Google Analytics, je tvojí poviností tohle upozornění na stránce mít, jinak ti může Google celý blog zablokovat.

    Já tvořím blog o tom, jak se mi podařilo shodit 26kg za 4 měsíce a nerad bych přišel o X hodin práce. Volil bych spíš šablonu s ne tak výrazným upozorněním.

    http://thsvet.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění, pravda, musím říci, že z této perspektivy jsem na to nekoukala. A ano asi by bylo blbé, kdyby mi stopli blog. Na druhou stranu mi zase dalo dost práce si se šablonu pohrát a celý blog předělat do nynější podoby. Nic proti upozornění nemám, když jednou odkliknes rozumím a vícekrát se to nezobrazí, tak jako tomu je u spousty webů a eshopu na světě ( proto jsem to udělala na úplně stejném principu). Ale to, že musíš po každém obnovení stránky nebo prekliknuti na nový článek a podobně vždy klikat na rozumím mě vážně přivádí k šílenství. Ale díky za upozornění, snad bude vše v pořádku :)

      Vymazat
    2. Súhlasím. Do šablóny by som kvoli tomuto nezasahovala. Nakoniec, ked to zablokujes na svojom blogu, na inych blogoch to budes musiet stale odklikavat. Mozno by som skor hladala nejaky doplnok do prehliadaca, ktory by blokoval zobrazenie.

      Vymazat
    3. Pokud máte na něco takového tip, ráda si nechám poradit :)

      Vymazat
  8. Díky díky. Za zbavení se otravného šedého okna nominuju tento článek na hit podzimu.

    OdpovědětVymazat
  9. Bezva návod :) Děkuju moc :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jee to je uplne skvely typ mna toto uz rozčuľuje do nepricetnosti, vdaka :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Jee to je uplne skvely typ mna toto uz rozčuľuje do nepricetnosti, vdaka :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Je fakt, že je to otravné, hezký návod :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  13. Ja som s týtmto ešte problém nemala, ale keď budem mať, určite za mi zíde tvoj tip :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Dominika ty si šikovna už ma to naozaj tiež začina štvať myslela som že to tam hore nabehuje len mne ale mýlila som sa Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
  15. Mne to zobrazovanie tiež posledné dni začalo neskutočne prekážať hlavne na mobile, kde to zakryje celé články.

    OdpovědětVymazat
  16. Přiznám se, že mě ani nenapadlo, že by se to upozornění dalo odstranit :) Určo to vyzkouším, protože mě už děsně vytáčí! Díky :)

    ChicByJane.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  17. To máš pravdu, celé to šedivé okýnko jsem proklínala a těšila se na den, kdy to konečně zmizí!:-D Díky bohu, už je pryč:-D

    OdpovědětVymazat
  18. Děkuju za tip ! Poradím se s mojí kámoškou co se mi stará o design a nějak to udělám :D Konečně bude klid !! Jupí !!
    LENNY MALI i DANMARK

    OdpovědětVymazat
  19. Tyjo ani jsem nevěděla, že to jde odstranit!

    OdpovědětVymazat
  20. Je to užitočná vecička, ktorú rozhodne skúsim. Veľmi ma vytáča vidieť to o súboroch cookie všade, kam vleziem. Netušila som však, že sa to dá aj odstrániť, tento návod je super a ja ti zaň ďakujem! :)
    Charlotte.

    OdpovědětVymazat
  21. To je skvelá rada ďakujem kráááásne!!♥ .. práve som si to spravila :)

    Krásny deň!
    XOXO

    http://nikolaknazikova.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  22. Děkuju za super návod! Dneska mě to už fakt naštvalo, tak jsem se vrátila k tvému návodu ,-)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  23. zachránila jsi mi život, nesnáším to šedý okýnko ! 😂 dííííky !

    OdpovědětVymazat