Dýňové rizoto | Blogerka roku 2015

8:00

Na začátku celého článku bych vám ze srdce chtěla moc poděkovat! ♥ Jste ti nejúžasnější čtenáři pod sluncem, jaké jsem si kdy mohla přát! Minulý pátek mi totiž přišel mail, že jsem byla nominována do ankety Blogerka roku. Myslela jsem si, že je to vtip, avšak potom jsem zjistila, že je to pravda. Nemám nejmenší tušení, kdo mě nominoval, ale udělalo mi to obrovskou radost, neboť o tom se mi ani nesnilo. Konkrétně jsem byla nominována do kategorie food, ve které spíše fandím Koko než sama sobě. Avšak musím říci, že to, že mě někdo nominoval už je pro mě obrovská výhra! Je to pro mě obrovská motivace, abych na sobě makala ještě víc, ještě jednou díky moc! Pokud byste pro mě chtěli hlasovat, tak mě najdete zde. A teď už pojďme na recept :)

Budeme potřebovat:
  • 600 g očištěné dýně (já použila máslovou)
  • 300 g Carnaroli nebo Arborigio rýže
  • 2 lžíce oleje
  • máslo (bude upřesněno v postupu!)
  • 100 g jemně nastrouhaného parmezánu
  • čerstvě namletá sůl a pepř

Dýni nakrájejte na menší kousky a dejte vařit do 800 ml osolené vody na 5 minut. Poté přidejte řádně propláchnutou rýži a nechte 15 minut probublávat na středím plameni, občas promíchejte. Po 15 minutách by měla být voda absorbována a rýže i dýně uvařená. Nyní tedy rizoto osolte a opepřete a připravte si máslo i parmezán. Másla by mělo být podle správného italského receptu 80 g, avšak pokud jste zvyklejší na typická česká rizota, která se těm krémovějším italským nepodobají, doporučuji po troškách, ale opravdu jen po troškách máslo přidávat i s parmezánem a přitom promíchávat a ochutnávat. Pokud by jste tam celý parmezán i 80 g másla přidali najednou, může se stát, že by vám to vůbec nemuselo chutnat, neboť na to třeba nejste zvyklí. Trochu si dát načas a postupně dochucovat se v tomto případě rozhodně vyplatí!

Tip: Pokud máte rádi šalvěj, tak na rozpálené pánvi s olivovým olejem osmahněte pár lístků šalvěje po dobu 30 sekund, které potom přidejte do rizota.


Dobrou chuť! :)

You Might Also Like

35 komentářů

  1. Mňam, teda přesto, že to čtu v devět ráno, klidně bych si to dala i k snídani! :D Miluju dýně a všechno z ní :)

    Janina
    http://bloggopis.blogspot.cz
    http://janinablogopisec.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Vyoadá to božsky:-) někdy ráda vyzkoušim!
    Gratuluji k nominaci!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc gratuluju! Zasloužíš si to a máš můj hlas. :)
    Rizoto vypadá skvěle. My doma moc nevíme co si s rýží arborigio počít a děláme ho vždy na jeden způsob, tohle určitě vyzkouším. :)
    KattyLife

    OdpovědětVymazat
  4. V pondělí plánuju dýňovou polévku, tak bych mohla kus dýně obětovat tomuhle rizotu, vypadá totiž moc hezky :)
    A moc gratuluju k nominaci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem to úplně stejně :D nejdříve jsem v neděli dělala polévku z pečené dýně a část dýně jsem si potom schovala na rizoto :D :) A děkuji :)

      Vymazat
  5. Domi ty si v nominácii? Tak to teda gratulujem a idem zahlasovať za teba :).

    OdpovědětVymazat
  6. Domi, gratuluji, to je hrozně super! :) Je roztomilé, že jsi tak skromná, ale trochu víc si věř, neboť na to máš! Tvůj blog patří k mým nejoblíbenějším a ráda se na něj vracím a jsem ráda, že jsem na něj narazila! Myslím, že váš velký potenciál k tomu to dotáhnout daleko, pokračuj v tom co děláš, jsi v tom dobrá! :)

    Jinak dýni mám moc ráda, hlavně ve verzi jako polévku, ale nikdy nejsem nevěděla, že se dá z dýně udělat i rizoto.. Ty pravá italská mám nejradši, tak tohle bych moc ráda zkusila :) N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tvoje slova mě moc potěšila, doufám, že tě můj blog bude bavit i nadále :)

      Vymazat
  7. Mňam, polévka vypadá úžasně a strašně se mi líbí i ten talíř :)) Jinak gratuluju k nominaci a přeji hodně štěstí :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  8. Domčo, moc gratuluju, určitě si to zasloužíš! ♥☺

    OdpovědětVymazat
  9. Dýňové rizoto znám, ale nikdy jsem ho nejedla.. Určitě se na něj ale chystám :))

    Nela z Beauty Charm
    GIVEAWAY - O krásné šperky

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je paráda, zasloužíš si to! :-) Rizoto vypadá výborně... :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Tý jo, to je supr talíř! Na focení úplně bezvadní, viď :D
    http://hollychicc.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach anoo, konečně jsem našla dokonalý talíř a konečně jsem ti taky odpověděla na mail! :)

      Vymazat
  12. Vypadá zajímavě :) blogerku ti moc přeju, ty si to zasloužíš!!! :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  13. Už som ti dala hlas a držím palčeky :-) tento recept vyzerá skvelo!

    OdpovědětVymazat
  14. Gratuluji k nominaci :) o dýňovém rizotu jsem ještě neslyšela, ale vypadá to zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  15. Dominičko, moc gratuluji k nominaci! ♥ Jsi jedna z těch, co si to opravdu zaslouží :). Jinak bych se chtěla omluvit, že jsem tu teď moc nebyla, ale jak začala škola, tak už opět není moc času. Budu se to ale snažit napravit :).
    Budu Ti držte pěsti! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Gratuluju a máš tam můj hlas! :) Rozhodně si tu nominaci zasloužíš :)
    Jenom se mi moc nelíbí, že jsem musela udávat i tel. číslo, ale tentokrát mi to nedalo a už jsem musela v každé kategorii hlasovat pro své favority :)
    A ten recept vypadá dost lákavě, asi budu muset zaběhnout do obchodu pro dýni..:)

    OdpovědětVymazat
  17. Dyňové rizoti vyzerá fakt super :) Inak gratulujem k blogerke roku a držím palce :)

    www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk aktuálne i s GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  18. Nikdy jsem to nezkoušela, ale vždy mě to lákalo, děkuju za recept :)

    OdpovědětVymazat
  19. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya Deutsch

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    OdpovědětVymazat
  20. Gratulujem k nominácii a držím palce ! :)

    http://accessoriesforbeauty.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  21. Food byla jediná kategorie, kde jsem nehlasovala a tak jsem to teď napravila :) držím palce! Já jsem byla taky nominovaná - v kategorii Objev :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  22. Gratuluju k nominaci, zasloužíš si to:) Určitě ti dám hlas:)
    Dýni mám moc ráda. O rizotu z dýně jsem zatím neslyšela, ale asi poprosím mamku a zkusíme to uvařit:)

    OdpovědětVymazat
  23. mnam, dýnové rizoto bych si také dala!

    OdpovědětVymazat
  24. Máš můj hlas! Rizoto mě nadchlo! :D

    OdpovědětVymazat
  25. To rizoto vypadá báječně <3 A gratuluji k nominaci, tvůj blog mám moc ráda a rozhodně si by sis výhru zasloužila :)

    OdpovědětVymazat
  26. mm :3
    Vypadá to moc dobře:3 :)
    http://clarathing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  27. Wow dynove rizoto vidim prvně ale rozhodne ho musim zkusit!!! A mas dokonale talíře :) miluju tyhle detaily :)

    OdpovědětVymazat
  28. Aj napriek tomu, že rizoto v podstate až tak nemusím, toto vyzerá tak super, že by som si azda aj dala :)

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky