úterý 10. listopadu 2015

Pumpkin spice latte | Dýňové latte

S přítelem nás už štvalo, že si všichni pořád fotí dýňové latte ze Starbucksu a my ho ochutnat nemůžeme, protože u nás Starbucks není. Proto padla jasná volba na to, že si ho musíme udělat doma. O víkendu na to nějak nedošlo, to až včera večer, protože jsme toho měli hodně na práci. Ale už byla samozřejmě tma a světlo je hrozný (navíc ještě fotky prošly speciálním filtrem a museli jsme to cvaknout rychle, protože šlehačka padala), takže se za ty fotky moc omlouvám, ale nechtěla jsem vás zkrátka ochudit o tento úžasný podzimní recept . . . Jo a na fotkách je Honza, já jen, abyste si nemysleli, že mám tak chlupatý ruce :D.


Budete potřebovat:

  • 2 lžičky dýňového sirupu
  • 1 espresso
  • našlehané mléko nebo domácí šlehačku
  • skořici
1. Pokud nemáte dýňový sirup, můžete si ho doma lehce vyrobit. Vezměte jakoukoliv část jedlé dýňe, oloupejte ji, nakrájejte ji a dejte péct, dokud nezměkne. Poté ji rozmixujte do pyré. Nyní si vezměte kastrůlek, dejte do něj 1 hrnek vody, 3/4 třtinového cukru, 2 lžíce pyré, 3 celé skořice, 1/2 lžičky muškátového ořechu a 1/2 lžičky hřebíčku. Nechte to na plotně asi tak 15 minut, ale hlídejte to, aby to neprošlo varem. Poté přeceďte a sirup je hotový.

2. Uvařte si espresso se dvěmi lžičkami sirupu. Do servírovací sklenice si dejte našlehané mléko, pokud na něj máte chuť a a dolijte espressem a dozdobte dle fantazie. Pokud máte chuť na variantu se šlehačkou, tak tu tam dejte až jako poslední a poté dozdobte.




Také prosím vezměte v potaz to, že nejsme žádní baristé a latté jsme dělali z lásky a pro potěšení. A pokud se rozhodne latte ochutnat, dejte nám vědět, jaké bylo!

Za nás určitě mňam, mlask! :)

38 komentářů:

  1. Mňam, já bych si teda dala, vypadá to výborně :D A neboj Domčo, hned jsem poznala, že to jsou ruce chlapa :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jee, vypadá fakt krásně 😊 Latté jsem ještě neměla, ale dýňové frappuccino je boží 😍

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  3. No tak to musím ještě dneska vyzkoušet, když je to tak jednoduché :) N.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to vypadá moc dobře :) Ráda vyzkouším a děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  5. www.sperkovnictvi.cz - Krásné šperky se slevou 100,-Kč!!! Využij slevu 100,-Kč při nákupu nad 600,-Kč. Slevový kód – BGS . www.sperkovnictvi.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam ! Já taky v okolí nemám Starbucks, ale měla jsem štěstí, když jsem byla v září v Americe, že už ho měli a tak jsem si tam na něm pochutnávala, ale teď už mi chybí :D to si ho musím udělat !
    Nicole
    Soulmates.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to vypadá bezvadně :D. Už jen z fotky cítím, že muselo být výborné! :D :)

    OdpovědětVymazat
  8. Náhodou to vypadá božsky a skoro až profesionálně - líp než ze Starbucksu! :) Musím zkusit a dýňový sirup jsem nikdy nedělala, moc děkuji za skvělý tip! :))
    LoLa

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle late mi ve Starb nechutnalo. Věřím ze vaše je mnohem lepší. Vypadá tak :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Aké je to jednoduché :-) Ja ho zbožńujem v ice verzii Muller :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Pořád o tomhle dýňovym latté slyšim, ale ve Starbucks jsem v životě nebyla, takže jsem neměla šanci ho ochutnat. Dýně mi chutná, tak jsem zvědavá, jak u mě zaskóruje v téhle podobě.. Díky za recept! :)
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem děsná , ještě jsem ho nezkusila a to už se na něj měsíc chystám :)) Musím to napravit!

    OdpovědětVymazat
  13. Někdy si vážně říkám, že je škoda, že to kafe nepiju :)

    OdpovědětVymazat
  14. To vypadá supr! Dýňový latte jsem si dala, když jsem byla v Praze na posledy a není vůbec špatný :) A věřím, že od tebe bude ještě lepší! :*

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadá to krásně :) dýňové latté jsem ještě nezkoušela a asi jsem ani nevěděla, že něco takového existuje :D

    OdpovědětVymazat
  16. Mňam! Hned bych si jedno dala..vypadá líp jak ze Starbucksu! Já mám Starbucks sice na každém rohu, ale daleko radši si ho připravím podle tvého receptu :)
    http://justbebonita.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Mňaaam! Vyzerá to teda naozaj úžasne ♥ Keby mám rada kávu, hneď by som si to chcela urobiť.

    OdpovědětVymazat
  18. Ja ani neviem čo to ten starsbuck je ale nevadí:) tie kupovane šlahačky zvyknu rýchlo klesnuť ale na rýchle ozdobenie do kávy su výborné na miesto smotany do kávy, a toto som veru ešte nepila:)

    OdpovědětVymazat
  19. To musí být tak hrozně výborný! A k tomu to krásně vypadá. Určitě to musím někdy vyzkoušet! :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  20. Ja som o tomto este nepočula no dakujem za tip mozno vyskúšam ;)

    OdpovědětVymazat
  21. Já nevím, jsem v tomhle ale asi pěkná konzerva, protože mě podobné speciální příchutě vůbec nelákají :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  22. Tak to vypadá božsky! Už je mi jasné, co o víkendu zkusím ♥

    OdpovědětVymazat
  23. Řekla jsem si, že musím zlomit ledy mezi mnou a kávou, tak jsem se do toho bez většího přemýšlení pustila. Použila jsem sice trochu více skořice a přidala i vanilkový extrakt, ale nebylo to vůbec špatné na to, že kávu nemůžu ani cítit. :-D Bod pro mě a mou cestu ke kávě! Hahaha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda, to mě hrozně těší. :) No vidíš, na vanilku jsem úplně zapomněla... :/

      Vymazat
  24. To vyzerá chutné. Ale priznám sa, ja by som na to asi nemala.odvahu ochutnať to.

    Www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  25. Tohle je skvělý recept! Můžu se tě zeptat, kde jsi koupila ten dýňový sirup? Rozvařovat dýni je docela dost práce na jedno kafčo :) to já jí raději využiju na něco jiného.
    Ale pokud bych měla dýňový sirup, dělala bych si ho pořád :)
    Jsem ráda, že jsem objevila díky tvému komentáři u mě tvůj blog, moc se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, sirup jsem si vyrobila, je to hned v prvním kroku ;)

      Vymazat
    2. Jo, to jsem právě četla, že se dá vyrobit. Ale myslela jsem, že se někde dá už sehnat hotový :). děkuju

      Vymazat
    3. Jé, tak to promiň, ale tak to vůbec netuším, ale myslím, že by to snad šlo někde sehnat, ale netuším kde :(

      Vymazat
  26. Teda ty máš chlupaté ruce! :D :D :D Pumpkin spice latte je moje závislost! Někomu vadí, že je příliš sladké, ale já to prostě zbožňuju! :)
    PS: Myslíš, že můžeš poslat po holubovi i latte? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to teda nevím, za ty chlupatý ruce asi ne :D

      Vymazat