čtvrtek 19. listopadu 2015

Spaghetti s rajčaty a ovčím sýrem

Asi si teď klepete na čelo a říkáte si, že jsem úplný blázen, když dávám recept na špagety na blog. Ovšem toto nejsou ledajaké špagety! Tyto jsou pravé a italské! Protože jestli mě něco dokáže totálně přivést k šílenství, tak je to jednoznačně to, když je nějaký recept z cizí kuchyně a udělá se z toho takový český miš maš aneb špagety po česku, zaplavené v tuně omáčky a posypané eidamem . . . Néé, tak to přece vůbec nemá být!!! Omáčky má vždy být jen trošku, aby pastu obalila a vy jste mohli ochutnat chuť daného druhu pasty. Pojďme se jim podívat na zoubek a pojďte se mnou zažít pravé nefalšované nebe v hubě . . . :)



Budete potřebovat:

  • špagety dle hladu
  • 4 šťastná šťavnatá domácí! rajčata (bez domácích to tak skvěle nechutná)
  • 1/2 cibule nakrájené na jemno
  • 3 stroužky prolisované česneku
  • citrónovou šťávu
  • nastrouhanou citrónovou kůru z půlky citrónu
  • hrst lístků bazalky
  • olivový olej
  • pepř
  • sůl
  • měkký ovčí sýr
  • parmezán
Do vroucí osolené vody, kterou máme připravené na špagety, dáme rajčata, které ještě předem na vrchu nakrojíme do křížku a necháme je spařit. Jakmile jsou spařená, necháme je vychladnout, oloupeme a nakrájíme na drobno. A poté do vody dáme špagety a uvaříme je do podoby al dente.

Na pánvy rozpálíme olej, přidáme cibulku, česnek, osolíme, opepříme a necháme krátce zesklovatět. Poté přidáme rajčata, nakrájenou bazalku, citrónovou šťávu a kůru a chvilku necháme na mírném plameni povařit. Uvařené špagety přidáme k omáčce, promícháme a můžeme servírovat.

Servírujeme spolu s lístky bazalky, citrónovou kůrou a nočkem z ovčího sýra. Podle chuti můžeme přidat i parmezán.



Tak už cítíte tu úúúžasnou chuť citrónu, bazalky, rajčat a parmezánu? No mňaaam!

Buon appetito!

39 komentářů:

  1. Vyzerajú skvele. Robím ich veľmi podobne akurát nedávam už cibuľu a ani ovčí syr. Ale ten syr k tomu asi vyskúšam :).

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, špagety miluji :) Ráda vyzkouším, protože dělám jen s boloňskou omáčkou :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je přesně podle mého gusta. Jednoduché a úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anoo, podle mého taky, jednoduché a božské :))

      Vymazat
  4. Mmm, tak takový obídek bych si nechala líbit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hned jsem dostala chuť na něco podobně italského! Špagety jsou výborné jak s hustou omáčkou (sýrovou, rajčatovou, s krtkem), tak určitě jen takhle na sucho dochutit několika ingrediencemi :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hlas máte tam, Domi :). Jak jsem psala, ta fotka je absolutně překrásná ♥.
    Špagety vypadají opravdu chutně :). A s parmezánem, který mám opravdu ráda, musí být výborné :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Veru, jsi zlatá :)) Ano, je to pecka, to zkrátka musíš zkusit :)

      Vymazat
  7. Těstoviny naprosto miluju a tyhle vypadají skvěle! Určitě vyzkouším :))

    OdpovědětVymazat
  8. Jůů, opět skvělý recept! :)) Tvoje špagety vypadají rozhodně mnohem líp, než ten český miš maš ;D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam ja špagety milujem a keď to vidím, mám chuť si ich hneď teraz urobiť!! :D Musím to vyskúšať podľa tvojho receptu, som zvedavá ;) vzájomné sledovanie?

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadají moc hezky, zrovna dneska jsem na špagety dostala chuť a ty to ještě takhle podpoříš :))
    Jinak ale já jsem teda barbar, mám ráda hodně omáčky a většinou mi nevadí ani ten český miš maš :))

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to výborně! Samé čerstvé potraviny a hned je to dobrota :-)
    Fashion Journey

    OdpovědětVymazat
  12. Recept vyzerá výborne a držím palce v súťaži :-) Michaela
    www.imperfect-woman.com

    OdpovědětVymazat
  13. Mňam ! Vegetariánský recept vždycky ocením a taky jsem ráda, že je to recept celkem jednoduchý a nejsou na to potřeba speciální suroviny :) Já bych to vyzkoušela s kozím sýrem, ten je nejlepší !

    OdpovědětVymazat
  14. To vypadá dost dobře! A že jsi to ty, tak věřím, že to výborně chutná :)

    OdpovědětVymazat
  15. Mňam, vyzerá to super :-) Zbožňujem cestoviny na hociaký spôsob :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Mňam! Miluju špagety a tyhle vypadají skvěle! Že by zítra k obědu? :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  17. Domi, ty tvoje recepty, mňam, já je tak miluju :) N.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to vypadá chutně :) A jednoduše :D a to se cení :) A jinak..máš moc krásný talířek :)

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadají skvěle a chutnají určitě ještě líp :)

    OdpovědětVymazat
  20. Vyzerá to naozaj veľmi dobre! :) Urobila si mi chute na špagety.

    OdpovědětVymazat
  21. Vyzerá to naozaj chutné a veľmi pekne si to naaranzovala :).

    Www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk - aktuálne i s GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  22. vypadá to skvěle, také si dělám podobné špagety;)

    OdpovědětVymazat
  23. Tak tohle na 100% vyzkouším, zrovna jsem přemýšlela, co zítra udělám k večeři a tohle vypadá báječně :) Ovčí sýr moc často nekupuji, tak budeme mít doma alespoň nějakou změnu :)

    OdpovědětVymazat
  24. Já špagety miluju! Vypadá to krásně :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  25. Vypadá to skvěle, vyzkouším!
    Já miluju těstoviny všech druhý a na všechny způsoby, takže klidně i ty s prolakem, eidamem a salámem, jsem barbar :) Ale jak říkám, těstoviny můžu jakkoli :)

    OdpovědětVymazat
  26. Vypadá to krásně :) už jsem špagety docela dlouho neměla (když nepočítám ten hnus z jídelny), tak bych je mohla vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  27. zrovna se chystám někam na večeři - tohle bych si teda dala! Mňam! :)

    Janina
    bloggopis.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  28. Vyzerajú skvelo! Milujem taliansku kuchyňu a už vidím ako túto cestovinovú variantu čoskoro vyskúšam :-)
    Vďaka za tip.

    OdpovědětVymazat
  29. akurát zajtra som si chcela zrobiť na obed špagety s mortadelou, ale len tak nádone som natrafila na tvoj blog a skrolujem a naraz receptík na špagety tak som sa potešila a skúsim to zajtra aj zpraktizovať :D uvidím čo z toho vznikne :)

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovědětVymazat
  30. tak a už som hladná to je už tak ked večer obzeram, recepty :-D hrozne mam rada cestoviny a parmezan som ešte neskušala toľko sa o ňom hovorí tak som dostala naň chuť :))

    OdpovědětVymazat
  31. Tak toto jídlo vypadá naprosto božsky!:-)

    OdpovědětVymazat
  32. Je pravda, že s parmezánem chutnají špagety a celkvoě těstoviny úplně jinak - jsou o 100% lepší! :)

    INKA blog

    OdpovědětVymazat