čtvrtek 10. prosince 2015

Jedlé dárky #1

Vánoce už jsou skoro za dveřmi a já ještě plno dárků nemám. Na místo toho jsem se pustila do vyrábění jedlých dárků. Ty dělám vždy s oblibou každý rok a ani letos tomu nebude jinak. Je to ideální dárek, pro člověka, kterému nevíte co dát. Ale hlavně, tyto dárky jsou od srdce a s láskou dělané! Především můžete obdarovaným ukázat, jak vám na nich záleží, protože namísto toho, abyste něco koupili, tak jste dárek vlastnoručně vyrobili a dali si s tím práci. Proto mám tyto dárky tolik ráda. 


Někteří z vás mi k některým receptům (přesto, že se snažím vybírat jednoduché) píšete, že byste je asi jen tak nezvládly, protože vy a kuchyň jste dvojka, která nejde dohromady. Proto jsem na začátku myslela hlavně na vás a vybrala opravdu jednoduché tipy. Navíc vám tyto dárky zaberou jenom pár minut. :)


Perníkový svícínek:
  • perníkové těsto
  • na polevu - 1 bílek pokojové teploty, 170 g práškového cukru (min. 2x prosít), 1 lžička kukuřičného škrobu, 1 lžíce citrónové šťávy
Tyto svícínky dělám každý rok, jsou opravdu jednoduché a každého vždy potěší. Je to takový jednoduchý a univerzální dárek pro všechny mé klienty. Z těsta vykrajuji velké hvězdy, srdce, zvonky - no zkrátka co mi přijde zrovna pod ruku a vždy do prostředku vykrojím kolečko na čajovou svíčku. Kolečko se vždy snažte dělat o pár milimetrů vetší než je svíčka. A dám je upéct. Poté si dám do šlehače bílek s cukrem a škrobem a na vyšší rychlost šlehám alespoň 20 minut a mezitím postupně přidávám citrónovou šťávu. Poté si polevu dám do sáčku na zdobení a svícínky ozdobím. A poté svícínek spolu se svíčkou zabalím do nějakého hezkého sáčku. 


Vánoční muffiny
  • 300 g polohrubé mouky
  • 1 sáček prášku do pečiva
  • 100 g třtinového cukru
  • 1 lžíce mleté skořice
  • 1 lžíce perníkového koření
  • sekané vlašské ořechy
  • rozinky
  • popřípadě kandované ovoce
Zvlášť si smíchám mouku a prášek do pečiva a zvlášť skořici a perníkové koření. Potom si připravím sklenici a všechny ingredience, které postupně do sklenice vrstvím, dokud není plná.



Nakonec si sklenici dozdobím dle libosti a přidám informaci pro obdarovaného, aby poté k celé směsi nezapomněl přidat 2 šťastná vejce, 300 ml mléka a 100 ml oleje. Vše pořádně zamíchal a pekl 20 minut na 190 °C. A poté už si jenom vychutnal báječné muffiny!


Palačinková směs

  • 150 g hladké mouky
  • 55 g krupicového cukru
  • 1 a půl lžičky kypřícího prášku
  • půl lžičky jedlé sody
  • 1 lžíce skořice
No, kdo by nemiloval palačinky?! Tahle sada musí potěšit snad každého! A jestli váš obdarovaný ujíždí na fitness stylu, můžete mouku vyměnit za rozmixované vločky, špaldovou mouku a cukr za třtinový nebo stévii. A opět je to naprosto jednoduché, jenom navrstvíte ingredience dle libosti do litrové láhve.



Obdarovaný si do ní poté přidá 1 lehce prošlehané vejce, 180 ml mléka, vanilkové aroma nebo rozemletou vanilku a připraví si palačinky. A co by to bylo za palačinky, kdyby byly samotné?! Proto k směsi přidám ještě domácí marmeládu nebo javorový sirup nebo třeba domácí nutellu - podle toho, co má kdo rád.

No není to jednoduché a přitom tak efektivní? :)

40 komentářů:

  1. Jednoduchý a přitom tak hezký :) taky občas vyrobím nějaký jedlý dárek

    OdpovědětVymazat
  2. Nejvíc se mi líbí láhve s ingrediencemi, ale nevím, komu bych takový dárek dala. Určitě zkusím svícen, dnes jsem zadělala na perníčky, takže to je jako na zavolanou :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To je super ! Uvažuju, že bych tu sklenici s předpřipravenou směsí na muffiny dala babičce :) Akorát, že nemá formy na muffiny, myslíš, že by to šlo dát i jako sušenky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mě teď docela zaskočila, abych se přiznala :). Myslím, že na upečení sušenek by to bylo moc tekuté, muselo by se tam odebrat trochu mléko i olej, aby se s tím daly vytvarovat sušenky, ale s tím by si tvá babička určitě poradila - všechny babičky jsou přece báječné kuchařky. Nebo leda najít na internetu nějaký recept na sušenky a všechny suché ingredience takto namixovat do sklenice :)

      Vymazat
    2. Může to udělat jako skvělou bábovku, než jako sušenky :)

      Vymazat
    3. Je, tak to me ani nenapadlo :)

      Vymazat
  4. Jéé, tak to je pecka! Hlavně ta směs na palačinky, ta mě opravdu dostala :) Budou i další tipy? :) N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano určitě, ještě budou dva díly :) A děkuji :)

      Vymazat
  5. krásne tipy! ten palacinkový mix by sa mi zišiel, aj do viacerých pohárov :D inak je to skvelý nápad, a presne ako píšeš, originálne darčeky ešte aj vlastnoručne vyrobené, to sa cení najviac :) ja som dnes 4 hodiny vyberala fotky, vyrábala koláže a tvorila kalendár pre tatina, tak som zvedavá aký príde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na darek s fotkami si take brousim zuby, jen jeste porad nemam nejaky originalni napad :(

      Vymazat
  6. Tak toto je zaujímavé - ľudia to využijú, poteší ich to, je to pekné a zároveň si s tým človek dá aj trochu práce, že nie je to niečo, čo na poslednú chvíľu kúpi v obchode. A ten svietnik je nádherný! :)

    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  7. Super tipy! Já takhle vloni dělala babičce vaječný likér :))

    OdpovědětVymazat
  8. Já takhle dostala sklenici na brownies. :) Protože kamarád hrozně rád peče a ví, jaké jsem v kuchyni nemehlo, tak mi chtěl ukázat, že to není žádná věda. :)) Byla jsem nadšená! :)
    Ale Tvé vánoční muffiny jsou dokonalé! Už jenom na pohle vypadá sklenka s ingrediencemi parádně! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, brownies, no vidis, to me nenapadlo, to si take musim pridat na seznam :)

      Vymazat
  9. My sme včera vypekali perníčky :-) A tá sviečka vyzerá úžasne, ale neviem koľko by mi vydržala, ako darček je to však rozhodne skvelé :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ty jo, to jsou vážně parádní tipy! :) Sice nemám nikoho, komu bych aktuálně takový dáreček dala, ale pokud se někdo takový najde, moc ráda tvé tipy využiju! :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  11. Jé, to jsou tak krásný fotky :) úplně z nich sálá ta atmoška! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já teda radši jedlé dárky dostávám, než dávám. ;D .. Ale každoročně dělám rodině i přátelům okolo všelijaké vánoční likéry. Zatím sklízí úspěch. :)
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
  13. jéé tak ty muffiny mě třeba by hrozně potěšili je to parádní nápad!:) něco uplně jiného :)
    super článek!

    OdpovědětVymazat
  14. Tyhle dárečky jsou nejlepší a jistě potěší nejvíc!

    OdpovědětVymazat
  15. Moc se mi líbí ta sklenička na muffiny! :3 Je to skvělý nápad a asi se budu tebou inspirovat :)

    Měj se v lásce,
    Janet ( http://janetsonrisa.blogspot.com/ )

    OdpovědětVymazat
  16. Jedlé dárky plánuji letos také darovat, hlavně tu směs do sklenic. To mi přijde jako super nápad.

    OdpovědětVymazat
  17. No tak to je idylka! Jedlé dárky jsou jedny z nejlepších, protože pokud známe chutě obdarovávaného, můžeme si být jisti, že dárkem zabodujeme a on ho ,,využije" :)

    OdpovědětVymazat
  18. To je nápadité! Nejspíš tím taky někoho ve škole obdaruji :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  19. Domi, já bych tě chtěla mít za kamarádku! :D Takovéto jedlé dárky jsem obdivovala už minulý rok, jen jsem nenašla žádného vhodného dárce a ani letos se v mém okolí nevyskytuje nikdo, koho by to potěšilo :(

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji :) Urcite? Ja myslim, ze by se nekdo urcite nasel :)

      Vymazat
  20. No toto to su fakt originalne darceky, to by ma nikdy nenapadlo dat niekomu takyto recept je to strasne mile :)

    OdpovědětVymazat
  21. super darčeky to sú! a ten svietnik <3

    OdpovědětVymazat
  22. Domčo, to je parádní! Kéž bych taky takový dárek dostala... Asi si ho budu muset nadělit sama. :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to tak vidim, tak asi o ne budu muset udelat pristi rok giveaway :D

      Vymazat
  23. Ten perníkový svícen je super nápad! :)

    OdpovědětVymazat
  24. Domi, ty máš tak nádherné fotečky! Ten svícínek s prskavkou je přímo na výstavku :D Já už naštěstí všechny dárky mám, ale jedlý dárek možná ještě někomu taky dám :) Super nápady :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeee, ty jsi vzdy tak hodna, dekuji :) Asi si nejakou vystavku opravdu udelam :D

      Vymazat
  25. Páni, to vypadá skvěle! Vážně skvělý tip na dárek, asi letos někomu něco podobného nadělím :)

    OdpovědětVymazat
  26. To jsou hezké nápady, jedlé dárky jsou náhodou super :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  27. Super nápady, to by mě nenapadlo :) já zase dávám ráda dárky z fotek :)

    OdpovědětVymazat
  28. Ježiš, to je krásný! Originální dáreček přímo od srdce. Mě by to moc potěšilo ♥
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat