Jedlé dárky #2 + Giveaway

8:00

ČOKOLÁÁÁDA, kdo by ji nemiloval . . . A proto jsem se rozhodla celý dnešní článek proměnit v Karlíkovu továrnu na čokoládu, protože dárky z čokolády vždy patří k těm nejlepším! Možností, jak darovat čokoládu, je několik. Proto jsem se rozhodla vybrat mé oblíbené a zároveň na přípravu jednoduché.


Co budete určitě potřebovat:
  • Nějakou dobrou čokoládu, výběr nechám na vás, ale určitě si na výběru dejte záležet, ať to stojí za to.
  • Silikonové formičky - je jich spousty, ale snažte si vybírat ty, které jsou určené speciálně na čokoládu, ty bývají hodně pružné a potom je o dost lehčí z nich čokoládu dostat. A nikdy nepoužívejte formičky/tvořítka na led!! Sice ty formy jsou silikonové, ale bývají hodně tuhé a čokoládu z toho jen tak nedostane a když už, tak leda poníčenou.
  • Štětce - na vymazávání formiček.
  • A pokud to chcete dotáhnout až do mistrovského díla, tak si pořiďte i teploměr, avšak ten není úplně nutný.


Pralinky:
  • Čokoláda dle vaší chuti
  • Náplň dle toho, co máte rádi (já mám třeba ráda Nutellu, salko, čokoládové ganache, malinové ganache atd., je spoustu možností a na internetu najdete rozmanité množství receptů na náplně)
  • Pokud budete chtít, tak i něco na zdobení
Postup pro gurmány, kterým jde o požitek a ne o estetický vzhled (jednoduché): Čokoládu nalámejte na menší kousky a nechte ji rozpustit na mírném/středním plameni. Jakmile se rozpustí, vezměte si štěteček a naneste s ním čokoládu na stěny silikonové formy ve dvou až třech vrstvách. A uložte cca na 2 minuty do mrazáku, aby čokoláda ztuhla. Poté budoucí pralinky naplňte náplní a na ni naneste vrstvu čokolády, nechte opět ztuhnout na chvilku v mrazáku, vyloupněte z formičky a máte hotovo :)


Postup pro lidi se smyslem pro detaily a puntíčkáře (složitější): Čokoládu nalámejte na menší kousky a nechte ji pomalu rozpustit ve vodní lázni dokud nedosáhne teploty 46°C (pozor - u bílé max. 28°C!). Mezitím si nachystejte větší nádobu se studenou vodou a kousky ledu, do které přesunete mísu s čokoládou, jakmile se ohřeje na správnou teplotuV ledové lázni čokoládu prudce zchlaďte na 27°C (neustále ji přitom míchejte, ať stydne rovnoměrně). Ihned přesuňte zpátky nad hrnec s vroucí vodou a ohřeje na 32-33°C (ale ne víc!). Poté si vezměte štěteček a naneste s ním čokoládu na stěny silikonové formy ve dvou až třech vrstvách. A uložte cca na 2 minuty do mrazáku, aby čokoláda ztuhla. Poté budoucí pralinky naplňte náplní a na ni naneste vrstvu čokolády, nechte opět ztuhnout na chvilku v mrazáku, vyloupněte z formičky a máte hotovo :)


Pokud byste chtěli mít pralinky i v originálním balení, tak vám třeba plně postačí silikonová forma na menší dorty ve tvaru srdíčka, pokud ji doma máte. Opět si necháte rozpustit čokoládu jako u pralinek, nanesete dvě/tři vrstvy a dáte zchladit. Ale poté ještě pár vrstev přidejte a opět nechte zchladit, dokud nebudete spokojeni s tloušťkou. 


A krabičce můžete udělat i víko, když vyjijete čokoládou spodek formičky a necháte ji ztuhnout.


Domácí čokoláda:
  • Čokoláda (hmotnost záleží na druhu formy, jakou použijete, já třeba z 800g gramů měla dvě čokolády)
  • Oříšky, sušené ovoce, mléčná nebo bílá čokoláda na dozdobení
Čokoládu nalámejte na menší kousky a nechte rozpustit ve vodní lázni. Jakmile se rozpustí, tak ji přelijte do menší nebo hranaté formy vymazané olejem a ihned zdobte dle vaší fantazie.



Jak vidíte, fantazie se meze nekladou. Poté dejte čokoládu minimálně na dvě hodiny ztuhnout do lednice. Pak po delší straně překrojte a každou zvlášť zabalte do celofánu a na obou koncích stáhněte mašličkami.


 Pokud byste ještě přemýšleli jak jinak naložit s čokoládou, můžete se inspirovat mou tetou a touto stránkou. Upřímně tohle už není žádná hračka a na takovéhle kousky jsou už potom potřeba speciální formičky, které nejsou moc levné.

Jinak potom co začala má teta pracovat v čokoládovně, tak mám s čokoládovými dárky útrum, protože nás celý rok zásobuje čokoládou všeho druhu, což mi vůbec nevadí, protože ta její je lepší! Jinak všechny výrobky na fotkách dělala má teta a já si je pouze nafotila. Ráda bych je udělala, ale už je nemám komu dát. Tak jsem si nafotila tety práci a přidala k tomu pouze své zkušenosti a recepty. :)
                                                                                                                      

A teď k soutěži!

Určitě jste si všichni všimli, jak moc mám ráda výrobky Weleda. A všimla jsem si, že mi občas napíšete k recenzím, že jsou pro vás některé výrobky cenově dražší. Proto chci, abyste měli možnost výrobky také vyzkoušet.


Takže pokud chcete vyhrát tyto tři krasavce, postup je následující:

Ode dneška (16.12.) do 6.1.2016 přidejte na Instagram fotku, která bude představovat, co je pro vás o Vánocích nejdůležitejší/nejkrásnější/nejtypičtejší a k fotce přidejte hashtagy #soutezimsmaloudomcou #vanocesweledou. Fotky nesmí být staršího data, tudíž musí být pořízeny v tomto časovém období!!

Pokud nemáte Instagram - nahrajte fotku na mou facebookovou stránku.

A pokud nemáte ani Instagram ani Facebook, tak mi fotku pošlete na můj mail a já ji přidám k fotkám na mém Facebooku.

Nechci, aby toto byla klasická soutěž, kdy všichni napíšou jen svůj mail a tím to končí. Chci vidět vaši kreativitu a co vás dělá šťastnými. Chci vidět, že máte o výhru opravdu zájem! :) A pokud budete chtít, tak mi i k fotce připište, proč zrovna to a to je pro vás nejdůležitější/nejkrásnější/nejtypičtější - moc ráda si to přečtu!

Soutěž je pouze pro ČR.

A 6.1.2016 vybere vítěze odborná porota a já ho potom vyhlásím jak na Instagramu, tak i Facebooku.

Tak hodně štěstí! :)

You Might Also Like

37 komentářů

  1. Ten nápad na domácí čokoládu je super! :) mám ráda každé tvoření, člověk se odreaguje a nesedí jen tupě u televize nebo u počítače a taková ručně vyráběná bonboniéra každého jako dárek potěší :) nemusím moc kandované ovoce, už vůbec v čokoládě (Studentská pečeť :-/ :D), ale oříšky určitě ano! :)
    Snad se dostanu k focení a ráda se do soutěže zapojím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, musím jenom souhlasit! A přesto proto mám tyto dárky ráda :)) Určitě se zapoj, budu se těšit :)

      Vymazat
  2. jsem ráda, že si nemusím zakládat IG účet :-) Snad něco nafotím :-)
    s pralinkama klobouk dolů, na mě už by to byla velká piplačka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně toto není má práce :) Jak píšu, je to tety práce. Dřív jsem se pralinky hodně vyráběla na Vánoce, ale potom co začala teta dělat v čokoládovně to už nemá cenu, protože to má lepší a vždy nás pořádně všechny zásobuje, takže už by potom všem čokoláda lezla ušima, kdybych jim ji ještě dala já :D... Ale tohle všechno mi od ní ještě zbylo, tak jsem to využila na fotky a do článku přidala pouze svá moudra a recepty :)

      Vymazat
  3. Vypadá to luxusně, mňam! :D :) A soutěž supr :)

    OdpovědětVymazat
  4. Wauuu, tak to je pecka! Hlavně ta bota, tvá teta je fakt šikovná :)) Aspoň ty čokolády bych mohla zkusit vypadají fakt jednoduše :) N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda je :). Určitě vyzkoušej a dej pak vědět, jak to dopadlo! :)

      Vymazat
  5. Tyjo Domi :O ty jsi šikovná, čekala jsem nějaké obyčejné pralinky z formiček, ale tohle je teda bomba!
    Getmovin by Deni

    OdpovědětVymazat
  6. Ta cokolada je boziii :) Tebe bych chtela doma :D Do souteze se rada zapojim, doufam, ze na to nezapomenu :) Podobne souteze mam rada, vitez je ten, kdo si dal praci s fotkou a vymyslel treba neco originalniho a ne ten, koho nahodne vylosuje pocitac. A weledu bych rada zkusila, takze jdu do toho :) Kazdy muze soutezit jen s jednou fotkou? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já mám také ráda kreativní věci, kde můžeš ukázat své dovednosti :). I když soutěže s randomem taky neodsouvám, ale tyto jsou mi bližší. :) A určitě se zapoj kolikrát chceš :)

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. jeeej parada tak toto je teda naozaj podarene uplne ako kupena bomboniera ty si teda šikulka:) a tie čokolady s ovocim su ešte lepšie predtým som ich obzerala v obchodoch ale taká po domáci vyrobená poteší teda viac:)

    OdpovědětVymazat
  9. ty jo vypadato dobře určitě recept vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  10. Sakra, až z toho mám hlad! :D

    http://sayesss.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povidej, asi si pujdu kousek uloupnout :D

      Vymazat
  11. tak to je paráda a skvělý typ na dárek, ať už na vánoce nebo jiné svátky, nebo narozeniny :))
    http://prikrylovatereza.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. Mňam, urobila si mi chúťky, musím počkať do Vianoc :DDDDDD
    www.leekralova.blogspot.sk aj s Giveaway

    OdpovědětVymazat
  13. Ohh, že je nemáš komu dát?!! Já se hlásím! Já se hlásím! :D
    Bože, jedlé dárky miluju. Ráda je dávám i dostávám, ale tohle jsem neměla číst. Ta čokoláda vypadá tak božsky!
    Jen bych nikdy neřekla, že s ní budou takový cavyky. :D Ohřát, zchladit, ohřát, zchladit a furt hlídat ty stupně, no to by mě šmejklo.. :D
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukam, ze pristi rok budu muset o ty darky udelat pristi rok soutez, kdyz jste z nich vsichni tak nadseni :) Ale tak to je jenom, kdyz ses perfekcionista, muzes si to samozrejme zjednodusit :D :)

      Vymazat
  14. Mňam :) Je to moc krásné :) Tvá teta je moc šikovná :) Takový dárek potěší určitě každého :) Láká mě to vyzkoušet :)
    http://veronicaslife8.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Ty jo, to si děláš srandu ne? To je perfektní, úžasný... no nemam slov! Šikula! Bohužel už nestihnu něco takového vytvořit, ale třeba na jinou příležitost :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  16. Tak takový dárek by mě rozhodně potěšil :) Jsi neskutečně šikovná :)

    OdpovědětVymazat
  17. Tyjo, Domčo, děláš mi chutě! :) Čokoládové dárky snad nepřestanou být nikdy pasé, že? Protože a) dárky a b) čokoláda. Věci, které holt nikdy neomrzí. :)
    Máš moc šikovnou tetu a teď zrovna přemýšlím, jestli to je taková výhoda, že pracuje v čokoládovně. :D Já bych za chvilku žila snad jen z čokolády. ^^ :)
    To soutěže se pokusím zapojit, ale nevím nevím. Určitě budu mít velkou konkurenci, jsou to opravdu hezké výhry. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urcite se zapoj, budu moc rada :) A musim jenom souhlasit, cokolada proste nikdy neomrzi :)

      Vymazat
  18. Nad domácí čokoládou s oříšky nebo třeba i jedlými květy jsem přemýšlela, snad to ještě stihnu vytvořit :-)

    OdpovědětVymazat
  19. No vypadá to krásně, ale asi bych na to neměla nerva. Hlavně s tím chlazením a ještě to dělat štětečkem. To by pro mě,jako pro člověka levého jak šavle byla smrt!
    Ale zrovna včera jsme ochutnala sušené maliny v čokoládě. Mňam!
    A chci tetu co pracuj v čokoládovně, to je jak splněný sen:)))

    OdpovědětVymazat
  20. The post is really great! You have a wonderful blog:)

    irenethayer.com

    OdpovědětVymazat
  21. No úžasné niečo tiež sa chystám tento rok prvýkrát vyskúšať nejaké čokoládové pralinky, tak dúfam, že sa mi aspoň trošičku podaria. nebudú vyzerať ako tie tvoje krásky, ale hádam budú aspoň dobre chutiť :)

    Zapoj sa do vianočnej súťaže o ceny v celkovej hodnote 100 EUR
    http://byfoxygreen.blogspot.sk/2015/12/vianocna-sutaz.html

    OdpovědětVymazat
  22. Teba by som chcela mať minimálne za sestru či kamarátku! :D Možno by sa mi vtedy pošťastilo pár takýchto zlatých, milých, pekných a hlavne jedlých dárečkov! ♥

    Prajem pekné prežitie vianočných sviatkov ^^~ | Gabrielle
    ♡ Bio and natural cosmetics ♡
    ♡ christmas giveaway | Realash - lash enhancer ♡

    OdpovědětVymazat
  23. Wow, tie čokošky sú úplne krásne, raz som priateľovi na výroćie objednala zo stránky Sashe takú jednu a vraj ešte k tomu aj skvelo chutila :-) Ale sama by som to nedala :-D Rada by som vyhrala, snáď si na to nájdem čas :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Mňam! Všetky tie sladkosti vyzerajú úplne úžasne a hneď by som si aj vybrala :D Obdivujem ťa, že takéto niečo urobíš, ja by som to asi nezvládla :D

    31shadesofaubergine

    OdpovědětVymazat
  25. Domi, domácí čokoláda vypadá naprosto dokonale!

    Christmas Essentials 2015

    OdpovědětVymazat
  26. Tohle je prostě nádhera a skvělý nápad!!! Ta čokoláda je nejlepší :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  27. Tak to je nejvíc super! Čokoláda vypadá naprosto dokonale!:-)

    OdpovědětVymazat
  28. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  29. Wow! Ta čokoláda vypadá vážně báječně, až by mi bylo líto to sníst. Jsi šikovná. :)

    http://katty-in-the-world.blogspot.de/

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky