Špenátovo-ricottové gnocchi s rajčatovou omáčkou podle Dity P.

8:32

Na začátek chci ještě říci, že se MOC OMLOUVÁM! Poslední dobou (čti poslední měsíc) je toho na mě hrozně moc a vůbec nic nestíhám.. A je mi to hrozně líto, když vy si najdete čas na můj blog, napíšete mi hezký komentář a já vám to ani neoplatím, tohle mě hrozně moc mrzí. Ani nestíhám číst všechny své oblíbené blogy a jsem ráda, když vůbec ještě stihnu něco přidat každý den na instagram. Tak se prosím na mě nezlobte, že vás dneska takhle odbydu receptem, zkrátka čas mi nehraje do karet. Ale už se těším, až budu mít v pátek volno, udělám si čaj a pročtu si všechny vaše blogy. :) Pak si v sobotu dáme ještě jeden kosmetický článek a příští ten už mám pro vás připravené články s vánoční tématikou, slibuji! :)


Budeme potřebovat: 
Gnocchi
  • 200g čerstvých špenátových listů 
  • 140g ricotty
  • sůl
  • 85g hladké mouky
  • 2 vejce
  • 100g nastrouhaného parmazánu
Rajčatová omáčka
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 stroužek česneku, na plátky
  • 1 x 400g konzerva krájených rajčat 
  • špetka cukru
  • 2 hrsti lístků bazalky
  • sůl a čerstvě mletý pepř
  • 125g mozzarelly, natrhané
1. Špenát pečlivě omyju studenou vodou. Dám ho do hrnce jen s vodou, která ulpěla na listech, osolím, přiklopím a na mírném plameni vařím tak 5 minut. Pak špenát scedím, a až vychladne, vymačkám z něj většinu tekutiny a nakrájím na hrubo. 

2. Ve velké míse smíchám špenát, ricottu, mouku, vejce, parmazán a sůl. Namočím si ruce a dlaněmi tvořím kuličky velikosti menších vlašských ořechů. Hotové gnocchi pokládám na tác nebo plech a dám je na půl hodiny chladit do lednice.

3. Zatím si připravím rajčatovou omáčku. V hlubší pánvi rozehřeju olivový olej a na středním plameni lehce osmahnu česnek. Přidám rajčata, špetku cukru, bazalku, osolím a za občasného míchání vařím asi 10 minut, až omáčka zhoustne. 

4. Do velkého hrnce dám vařit vodu, osolím ji a do vroucí vody postupně vhazuju gnocchi, vždy tak 8-10 najednou. Když vyplavou na povrch, vařím je ještě minutu a pak je vyndám děrovanou vařečkou a udržuju v teple. Na talíři poliju rajčatovou omáčkou, ozdobím mozzarellou, bazalkou a pepřem.


Buon appetito!

You Might Also Like

45 komentářů

  1. to vyzerá veľmi dobre :) držím Ti palce v povinnostiach,na mňa príde návalpovinností budúci týždeň. máme to vymenené :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak to mě mrzí, ale zase tak moc si to nevymění :( Příští týden mě toho taky dost čeká.. :/ Tak ať ti to taky rychle uteče :)

      Vymazat
  2. Tak to ti přeju, ať tohle období přejde co nejdříve a máš zase brzo klid. A mňam vypadá to opravdu skvěle a jednoduše :) N.

    OdpovědětVymazat
  3. mňam :) to vypadá fakt skvěle... zítra to vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mi pak musíš říct, jaký to bylo :)) No, jo, ono je to docela zdravý (až na ten parmazán) :D mě ani nenapadlo :D

      Vymazat
  4. Opäť skvelý recept !! Určite vyskúšam :-) Michaela
    www.imperfect-woman.com

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam Domi, to vypadá výborně :) Tak ať máš brzy hektické období za sebou

    OdpovědětVymazat
  6. Teda Domčo, ty se mi se všemi recepty tak strašně strefuješ do chutí, že to až není možný! Vypadá to skvěle :))

    OdpovědětVymazat
  7. na článek s vánoční tematikou se těším moc! :) a rozhodně chápu, že v zimním období času není nazbyt, mám to úplně stejně, na blog utíkám jen na trochu odreagování před povinnostmi do školy :( S vařením jsi velká šikula! :) vypadá to výborně a věřím, že to také výborně chutná :)

    OdpovědětVymazat
  8. prý odbydu receptem.. :) já jsem vždy za nějaký nový recept ráda, tenhle vypadá moc dobře :) na vánoční články se moc těším :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, tak to mě moc těší, děkuji :)

      Vymazat
  9. Ahoj, vůbec nic si z toho nedělej, já ted pár týdnů na blog taky dost kašlala :-/ věř mi, že tví čtenáři to pochopí a recpet vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to báječně :) kdybych nebyla na vaření takové nemehlo, tak bych to i vyzkoušela :D

    OdpovědětVymazat
  11. Domi, vůbec nic tě mrzet nemusí, jsi skvělá blogerka! ..a fakt tě obdivuju za to, jak to všechno stíháš :) ..a neboj, určitě bude líp a budeme všechno stíhat! (teda aspoň v to doufám vzhledem k tomu, že tenhle článek čtu na cvičení z matiky a nestíhám vůbec nic :D)
    Recept vypadá opět naprosto úžasně a chutně! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No fuj matika, to ti vůbec nezávidím, jsem ráda, že jsem se jí po střední zbavila :D Tak doufám, že to pak nebude na mě, že nic neumíš :D :)

      Vymazat
  12. To vypadá úžasně! To je něco pro mě :) Jinak si z toho kočko nic nedělej, čas před Vánoci bývá náročný ,-)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  13. to jedlo vyzerá naozaj skvelo .. Hneď by som si to dala :)
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  14. Mmm, to jedlo vyzerá úžasne! ♥ Hneď by som si takúto dobrotu dala :)

    OdpovědětVymazat
  15. no tak to vypadá nádherně!! Určitě musím vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  16. Mňam, vyzerá to fantasticky :)

    OdpovědětVymazat
  17. Mňam, tak to musím vyzkoušet, samé dobré věci :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  18. nič sa nedeje Dominika keď nestíhaš to je normálne nedá sa všetko, inak takéto domáce gnocci som este nejedla nemám síce čerstvý špenát ale zamrazený ten by mohol aj stačiť vyzerajú úžasne vedela by som si ich predstaviť aj k nejakej syrovej omáčke:) hneď si ho aj píšem

    OdpovědětVymazat
  19. Mňam další báječný recept :) To jsme na tom stejně, taky poslední dobou jsem v hrozném honu a nestíhám skoro nic, snad už se to uklidní

    OdpovědětVymazat
  20. V pohodě, každý někdy nestíhá! :) My všichni to chápeme a respektujeme :)
    Ou, teda, vypadá to krásně :) Já špenát moc nemusím, ale snad tohle si musím udělat, vypadá to opravdu suprově :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  21. mňaam spravila si mi veľké chute! :)

    OdpovědětVymazat
  22. To už je podruhé, co jsem u tebe koukala na recept večer a dostala hlad a chutě! :D vážně díky! A tohle vážně vypadá úžasně, a to říkám, i když mě zelená barva u jídla zas tak nebere :)

    OdpovědětVymazat
  23. Tady tu omáčku mám moc ráda. Za nedostatek času se neomlouvej, před Vánocemi to tak máme všichni

    OdpovědětVymazat
  24. Něco podobného jsem kdysi dávno vařila se sestřenkou, akorát bez té omáčky :) Ale někde se stala chyba a nebylo to ono :D Tohle rozhodně vypadá lépe a klidně bych to někdy zkusila :)

    OdpovědětVymazat
  25. Tak nevím za co se omlouváš, že nás odbydeš receptem, přitom recept je naprosto úžasný ! Díky za tip. Jinak ještě, že je za chvílí oběd :D

    OdpovědětVymazat
  26. Gnocci máme s přítelem hrozně rádi, je to rychlé a jednoduché, většinou děláme se smetanou, kuřecím masem a žampiony, ale tohle vypadá taky moc dobře! Jsi prostě šikulka, to říkám pořád :)
    HollyChicc

    OdpovědětVymazat
  27. Jee Domi tak to opět vypadá super dobře!! :) Jsi talent!

    OdpovědětVymazat
  28. Mňam!!! miluju gnocchi a špenát! Už se nemůžu dočkat až si je doma dám <3

    OdpovědětVymazat
  29. No, já sice špenát nejím ale tohle vypadá krásně :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  30. Mňami, to vypadá skvěle. :)
    Nic si z toho nedělej, já poslední dobou taky vůbec nic nestíhám. :/
    KattyLife

    OdpovědětVymazat
  31. Mňaaaam! Tak to určite vyskúšam! <3

    OdpovědětVymazat
  32. To vypadá tak skvěle! Jenže je tu problém - jsem tak líná, že bych potřebovala někoho, kdo by mi to uvařil. :D :D

    OdpovědětVymazat
  33. Také poslední dobou nic nestíhám, jak číst blogy, tak psát vlastní. Jinak vypadá to úžasně! Určitě vyzkouším! :)

    Natalie
    NATALIEHOLZ

    OdpovědětVymazat
  34. Tak to je super! :O
    www.blogofmyfavs.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  35. úžasne to vyzerá, ešte lepšie musia chutiť :)

    OdpovědětVymazat
  36. Mňam:) to vypadá úžasně :) všechny ingredience mám ráda, tak tento recept asi vyzkouším :)
    http://veronicaslife8.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  37. To vypadá zajímavě, špenát sice moc nemusím, ale v některých jídlech ho mám ráda /iu když je jich hodně málo) :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  38. To vypadá báječně, že já to takhle večer otvírala, teď mě honí mlsná :D

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky