Jak jsme o víkendu slavili Vánoce aneb recept na trdelník

8:00

O víkendu bylo tak krááásně, že jsem se toho pořád nemohla nabažit. U nás celou sobotu sněžilo, až jsem si mamce posteskla: "Škoda, že dneska není Štědrý den, když tak hezky sněží...". A najednou mamka přišla s tím, že i když je 24.1., tak to nevadí, tak si uděláme takový Štědrý den podruhé. Udělali jsme si k obědu kapra, česnečku (kterou máme vždy na Štědrý den k obědu), salát (okurkový, ale to nevadí, to je jen detail.. :D) a já jsem ještě udělala trdelníky. A k tomu jsem ještě rozhodla, že si ještě necháme stromeček, protože jsem si ho o Vánocích moc neužila kvůli učení.


Před Vánocemi jsem na Tescomě viděla sadu na trdelníky a taky pár věcí, které mě zaujaly a rozhodla jsem si je odjednat. Objednávka to nebyla zrovna nejmenší, o to větším překvapením pro mě (i pro vás může být) bylo zjištění, že na tolik opěvované stránce Plná peněženka.cz je i Tescoma, kde přes zaregistrování a prokliknutí na tomto portálu na Tescomu ušetříte 4% procenta z nákupu, což je určitě fajn!


Takže za registraci jsem dostala 50 Kč, za nákup 37,87 Kč a za každého doporučeného kamaráda můžu dostat 400 Kč a on sám také obdrží 50 Kč za registraci. Což si myslím, že je rozhodně super, obvzlášťě pokud milujete nakupování na internetu jako já. Jen mně osobně tu chybí ještě dost knihkupectví, ale doufám, že časem přibudou. Jo a málem bych ještě zapomněla dodat, že celý článek vznikl ve spolupráci s portálem plná peněženka. :)


Forma na trdelníky z Tescomy, kterou budete potřebovat vypadá takto. A věřte mi, že s ní je to rozhodně jednoduché a nedokážu si moc představit, jak by to dopadlo bez ní.

Na asi 4 kusy budete potřebovat:

  • 280 g hladké mouky
  • 150 ml vlažného mléka
  • 35 g másla
  • 35 g sádla
  • 15 g mletého cukru
  • 13 g čerstvých kvasnic
  • 3 vaječné žloutky
  • špetka soli
  • + na posyp: 200 g cukru, 1 lžička skořice a sáček vanilkového cukru


1. Z kvasnic, mléka a lžičky mletého cukru (5 g) připravte kvásek. Máslo a sádlo vyšlehejte se 3 vaječnými žloutky do pěny, přidejte mouku, zbylý cukr (10 g) a promíchejte. Do těsta dejte kvásek, důkladně zpracujte a nechte 30–45 minut vykynout.

2. Připravte cca metr dlouhé válečky. Naviňte na formu, konce založte. Rozválejte tak, aby se navinuté válečky spojily. Potřete máslem a nechte 15 minut kynout. Poté pečte 20–25 minut při 200 °C. Během pečení 2 x otočte o 1/3, jednou potřete máslem. Znovu potřete máslem a obalte v cukrové směsi se skořicí. Sejměte úchyt a trdelník opatrně sesuňte.


A máte hotovo! Nemusíte mrznout ve frontě a ani za ně platit 50 Kč (což je taková standardní cena). Takto vás vyjdou ani ne na 20 Kč, protože ještě z nákupu dostanete 4% zpátky. A to se vyplatí, mňam, mlask (byly opravdu boží, jako z trhů)!! :)

You Might Also Like

33 komentářů

  1. Jé, domácí trdelníky, to vidím poprvé :) A vypadají teda výborně

    OdpovědětVymazat
  2. Teda! Mít takovou sadičku, tak si je udělám hned, protože letos jsem neměla ani jeden! Pokaždé, když jsem šla kolem stánku s trdelníky, tak tam byla takoá fronta, že mě chuť přešla. Jednou jsem se dokonce odvážila si frontu vystát, ale po 15 minut jsem se nehla ani o krok a tak jsem to vzdala. Nevíš, čím by se daly ty kovové trubičky nahradit? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak to jsme dvě, já loni také neměla z trhů ani jeden, ty fronty byly šílené a Honzovi se tam se mnou čekat nechtělo a ani mě se tam čekat nechtělo. Díky Bohu za to, že jdou udělat doma, byla to fakt paráda a navíc bez čekání :). Jako viděla jsem, že to někdo třeba dělal na sklenice nebo na válečky, ale jestli to funguje dobře, to netuším.. :/

      Vymazat
  3. Já měla trdelník naposled dva roky zpátky a teď jak na fotky koukám, tak mám na něj hroznou chuť :)

    OdpovědětVymazat
  4. No, mňam, to bych si teda dala, vypadá to chutně a naprosto jednoduše! A o tom webu slyším poprvé, na to se musím kouknout. Častokrát takhle nakupuji po internetu a ušetřit něco by se hodilo. :) N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to určitě super, jen občas se mi teda stává, že ji zapomenu použít a pak je mi to líto :D

      Vymazat
  5. Ten trdelník môže byť úžasný !!! Ale ja by som to nedala, jedine, že by ho niekto pre mňa pripravil:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale určitě bys to zvládla! Je to hrozně moc jednoduchý :)

      Vymazat
  6. Téda, tak ty trdelníky se ti opravdu povedly! :))

    OdpovědětVymazat
  7. Trdelník naprosto miluju! Až budu mít čas rozhodně vyzkouším!:-)

    OdpovědětVymazat
  8. jooj ako vam študentom nezávidím to učenie:( ale taký domáci trdelník to musí byť lahodka určite je lepší ako kupeny a recept na domaci som teda ešte nevidela:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsou úžasné ♥. Já si to upřímně sama sobě také nezávidím.. :/

      Vymazat
  9. Já nějak na ty trdelniky nejsem, ale vypadaji uzasne!

    OdpovědětVymazat
  10. Trdelník miluju - vždycky si je dávám na vánočních trzích a zbožňuju je! Domácí variantu vidím po prvé a děkuji za ni :)

    Vypadá lahodněěěěěě!

    INKA blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač :). A hlavně tak i chutnají ;)

      Vymazat
  11. Trdelníky se vám povedly. Vypadají skvěle. A co se plné peněženky týče, tak mě to docela zklamalo. Udělala jsem přes ni nákupy za několik tisíc, ale bohužel kvůli špatným procentům se mi vrátily všeho všudy asi tři koruny :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, fakt? To je docela blbý a musím říci, že by mě to asi i mrzelo. Ty 4% jsou pro mě minimum, jak je tam míň, tak už to ani moc nevyuzivam.. Mně jen štve, že se ta první odměna vyplácí až do dosažení stovky na odměnách a to já ještě nemám :D

      Vymazat
  12. Trdelníky vypadají skvěle :) PlnouPeněženku používám taky ráda, každá koruna z nákupu zpátky dobrá :)

    OdpovědětVymazat
  13. Trdelniky vypadají úžasně! Na formičky jsem také koukala!(asi je koupím manželovi k Valentýnu :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bude asi koukat :). To budete mít pořádně sladkého Valentýna :)

      Vymazat
  14. Mňa tiež veľmi mrzelo, že sme nemali sneh na vianoce to potom nie je tá správna atmosféra. Ale vás teda napadol super nápad s tým štedrým večerom :-D a musím povedať, že trdelníky sa ti velmi podarili a vsadím sa, že aj skvelo chutili :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Jů :) to je pěkný, že si užíváte Vánoce kdykoli :) A trdelníky vypadají krásně. Moc se ti povedly :) A pořád máte sníh? U nás v sobotu chumelilo celý den, ale dnes to vypadá, jako v dubnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). No, tak to bylo výjimečně, jinak to vícekrát do roka neslavíme :). Ne u nás už zase taky nic, myslím, že už v pondělí to všechno slezlo, no škoda.. :/

      Vymazat
  16. To vypadá suprově, kolik cca stojí ta forma???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se dá sehnat nějak okolo 500 Kč :)

      Vymazat
  17. Krásné trdelníky :) taková sada by se jistě líbila mé sestře, protože ona trdelníky zbožňuje :)

    OdpovědětVymazat
  18. Mňam trdelník a ešte k tomu domáci! ach dobrota :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ten vypada uzasne, hned bych si dala :)
    Www.dendyss.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Trdelník milujem! A bez toho by pre mňa neboli Vianoce :3 Domáci som však ešte neskúšala. Raz určite musím! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  21. Tak tuto sadu na trdelníky vidím poprvé. To je skvělý! Já mám trdelník moc ráda a povedly se ti vážně skvěle!
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  22. Tak trdelník jsem tedy ještě doma nedělala :) Za chvíli to bude zase aktuální, takže děkuji za inspiraci :)

    https://www.flavoursofamellia.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky