pátek 19. února 2016

Moje beauty soboty | La toilette française

Už jenom jeden den a bude tu opět po týdnu má beauty sobota, aaach, já se tak těším! Je to čas, který jsem si vyhradila zásadně pro sebe a nikdo mě při něm nemůže rušit! A já si tak poklidně ležím v horké vaně plné pěny, s jednou sklenkou bílého vína, na nic nemyslím, usmívám se sama na sebe a vdechuji vůni citrusů. 


Někdy přemýšlím, čím to je, že Francouzky ke všemu přistupují s chutí, neberou tyto rituály jako nějakou otravu, ale jako součást báječné la toilette française, kterou si užívají, nejsou lenivé a moc rády si na ni čas udělají a s láskou tuto "zodpovědnost" předávají na další pokolení. Důležité je začít co nejdříve, ale ať už je vám kolik chce a kouzlo těchto báječných rutin k vám nedolehlo v pubertě ani v dospělosti, tak věřte, že nikdy není pozdě s tím začít teď!


Takovýhle kosmetický arzenál je jasnou nutností a já se bez něj nikdy v sobotu neobejdu. Patří sem ještě plno dalších jiných věcí, bez kterých se v sobotu neobejdu, ale dnes jsem se zaměřila jen na ty pro mě životně beauty nutné. :)


Citrusová koupel - to je pro mě jasná věc! Ta mi pomáhá se krásně uvolnit a relaxovat. Začít u bezvadné koupele je důležitý bod. Epilace, epilace, epilace! A také depilace! Na tu se ve Francii nikdy nezapomíná. Neberte to to jako otravnou ztrátu času, ale být bez jediného chloupku je žádoucí. Myslím, že každému je nepříjemné, když se dostane do trapné situace, kdy si sobě vyčítá, že si tu depilaci/epilaci posledně měl udělat a nevynechat ji. Zde je na místě skautské heslo - vždy připraven :D. Dále pro mě je i důležitý peeling rukou. K čemu je vám hezká manikůra, když stav vašich rukou je šílený. Na to nezapomínejte. Peeling rukou zabere minutku, je příjemný, vyžene všechny neplechy a není tak náročný jako samotná manikůra. Ten můj je z Yves Rocher a můžu jen a jen doporučit! A nakonec - vždy hydratovat, hydratovat, hydratovat! Na tohle jsem vždy byla šílený lenoch a celé tělo jsem hydratovala 2/3 x za měsíc, ale teď se to snažím dělat každý den. Neměl by být ve výhodě jen obličej! :)


A zlatým kouzlem je tzv. gommage neboli peelingovaní. Jednou krát týdně je tak akorát (pro většinu, pokud si nejste jisti, poraďte se s kožním nebo dermatologem). Někdy si vezmu kupovaný a jindy zase sáhnu po kokosáku a třtinovém cukru, smíchám do požadované konzistence a udělám si peeling celého těla - mmm to je ale lahoda! A pak ho dopřeji i rtům, ten je také potřeba! :)


Čištění, to je také jasná věc! Já už se bez čistícího gelu a kartáčku na pleť ani neobejdu! Hlavně po koupeli je to super, protože je horká a skvěle otevře póry a já mám potom pocit důkladného vyčištění. A když si nedopřávám koupel, tak si obličej před čistěním napařím.


Nakonec už si jen obličej dočistím čistícím mandlovým mlékém a utřu. Zásadně mám vyhrazený speciální ručník na obličej, který nikdo jiný nesmí používat. Doporučuji! Je to super věc! A poté na obličej nanesu mandlový pleťový olej a "zapracuji" ho pomocí kartáčku s masážní hlavicí. Díky tomu se lépe vstřebá a masáž zase potlačuje vznik vrásek.


Asi nám je všem jasné, že kvalita pleti není určená pouze tím, co na ni natíráme, ale také tím co jíme, pijeme užíváme a tak dále, ale o tom zase někdy příště. Ale každopádně všechny různé tripy, tipy, tajemství la toilette française nejsou budiž k ničemu. Ba naopak, svou roli zde také hrají a je důležité se s nimi také naučit pracovat. Neboť vypadat nonšalantně a šik má své kouzlo, díky němuž vždy Francouzsky vypadají božsky, záhadně a že to příliš času nezabralo. :)

A jak to celé vnímáte vy? Uděláte jen to nejdůležitější a ostatní rutiny vás nechávají chladné, protože je to ztráta času nebo se v tom vyžíváte? :)

41 komentářů:

  1. Krásný článek :) Já se snažím podobné rituály mít i během týdne i když v kratší verzi a pak kromě soboty i v neděli :)

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju takové koupele, někdy si sebou vezmu i notebook, položím ho na pračku a pustím si film :D Úplně si mě navnadila, zítra to tedy vidím na podobný program :D

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  3. Krááásne... ja si podobne užívam beauty nedele... (:
    Daniela

    OdpovědětVymazat
  4. Takéto beauty dni mávam skôr v nedele, v sobotu mám vždy toho veľa na práci. Podľa mňa je to ale super, ako si to poňala ty. Nemám na niektoré veci dosť času, aj v tú nedeľu všetko robím narýchlo, aby som si potom ešte opakovala niečo do školy. Znova si ma ale inšpirovala, to francúzske čaro sa prostredníctvom tvojich článkov prenáša aj na nás a to je fajn. :)
    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  5. Bez času pro sebe bych ani nemohla žít :-) epilaci flákam kromě léta, kdy je vždy na 100%. Svůj ručník si neuhájim, tak se utirám papírovými ubrousky:-) Bon weekend

    OdpovědětVymazat
  6. Při čtení tvého článku jsem se nad sebou úplně zastyděla, jak na sebe kašlu. Asi si budu muset taky zařídit nějakou beauty chvilku jen pro sebe :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Wow, je super, že si dokážeš takhle vyhradit sobotu a pořádně si zarelaxovat :-) Měla bych se inspirovat :-)

    OdpovědětVymazat
  8. som sa zrelaxovala už len pri čítaní tvojho článku :) veru každá potrebujeme ten čas pre seba, horúci kúpeľ zbožňujem, len ma hnevá že keď sa presťahujem budem mať sprcháč, a už teraz ho nemám rada :))

    OdpovědětVymazat
  9. Ja si koupel dam obcas :) ne ze by se mi to nelibilo ale vzdycky mi je po ni zle a mota se mu hlava, posledne pritel myslel, ze omdlim tak nevim :D jinak si takovou tu beauty chvilku uzivam kazdy den porad se necim mazu :) A taky rada relaxuju s maskou na obliceji :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherný článok ♥ Beauty soboty som si kedysi robila aj ja, no potom som znenávidela víkend..:D a tak si robím "beauty sobotu" každý večer :D

    OdpovědětVymazat
  11. Teď jsi mě úplně inspirovala, něco takového si musím také zavést!
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to je super! Já jsem na tohle všechno strašně líná, i když si říkám, že to musím napravit, tak nikdy mi to nevydrží moc dlouho :D Navíc mi to i stěžují různé věci jako třeba když si jednou teda dám nějaký super olejíček na pleť a do druhého dne mám z toho pak šíleně mastnou a popupínkovanou pusu, nebo si nohy ošetřím pemzou a druhý den mě z toho tak bolí, že cítím každý krok a nebo si vytrhám chlupy na nohou, které mi pak následně všechny zarostou a já je půl hodiny vydloubávám z kůže jehlou :-/
    www.piosek.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Jé, tak tenhle den si dělám většinou tak v pátek nebo neděli :) Ještě přidávám nehty :D Ale jinak je to celkem stejné :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  14. To musí být super :) no mně by se to všechno asi dělat nechtělo :)

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek, není nad to někdy pořádně vypnout :))

    OdpovědětVymazat
  16. Tiež mám tieto dni vždy v sobotu, úplne sa zrelaxovať, uvolniť, krásne vyčistit celú pleť. Najoblúbenejší deň v týždni :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Nyc post =))

    Would you like to follow each other on GFC? If yes just let me know once done and I'll follow back!

    http://beautorgeousworld.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  18. Teda! Silně uvažuji nad tím, že takové dny také zavedu :D Krásný článek :) Já si takovou beauty sobotu dám jen občas. A třeba ani nemusí být sobota :D Miluji ten pocit, když můžu jen ležet, relaxovat, na nic nemyslet a nic nedělat :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ja si kúpele doprajem len veľmi výnimočné ale keď tak, tak si ju viem veľmi užiť :) Najradšej mám vo vani vôňu levadnule :)

    OdpovědětVymazat
  20. Great review sweetheart...thx for sharing!

    OdpovědětVymazat
  21. Jejda, to je super! Asi bych to u mě taky měla zavést, alespoň bych se na každou sobotu víc a víc těšila. Mimochodem ta citrusová koupel musí být fakt dokonalá, já měla ve stejné vůni od Weledy sprchový krém a bylo to něco úžasného. A konečně jsem našla člověka, který se řídí stejným heslem jako já "Hydratovat, hydratovat a hydratovat!" Já to kamarádkám říkám pořád a ony si ze mě dělají srandu :) :D

    Bio Karité Balzám na nehty Saloos

    OdpovědětVymazat
  22. Přesně, taky mám takovou sobotu. V klidu se naložit do vany a relaxovat ! Na to se těším celý týden :)

    OdpovědětVymazat
  23. Domčo, já si pamatuju na naši beauty sobotu, když nám bylo tak devět :D strop potřeboval přemalovat a vaše koupelna byla skoro celá pod vodou :D zopakujem to? :D :D

    OdpovědětVymazat
  24. Skvelý článok :) riadny oddychový post :)

    OdpovědětVymazat
  25. Krásny článok, tak dobre sa ho číta :)
    A tá kefka vypadá skevlo ♥

    http://nikolaknazikova.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  26. Krásný článek! Já si podobnou rutinu také dopřávám většinou v sobotu, kdy mám na vše čas a klid. Napustím si plnou vanu, zapálím si svíčky a relaxuju. Někdy je potřeba prostě vypnout!
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  27. opět musím pochválit krásné nožky na první fotce ;-)

    OdpovědětVymazat
  28. To musí být skvělé :) Je super udělat si čas sama pro sebe a odpočinout si :)

    OdpovědětVymazat
  29. Budu si muset něco podobného zařídit doma! :-) Krásná inspirace! :-)

    OdpovědětVymazat
  30. it seems really relaxed!
    kss
    new post: http://tupersonalshopperviajero.blogspot.com.es/2016/02/time-to-relax-with-perfect4u.html

    OdpovědětVymazat
  31. Už dlho som nemala takéto dni, budem to musieť napraviť! :)

    http://accessoriesforbeauty.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  32. Krásný clanek! Dělám si podobne "seance" a hrozne me to uvádí do klidu :D pak si připadám hrozne dobre :)

    OdpovědětVymazat
  33. Hi, nice blog! Follow for follow? Let me know. I’ll follow you back :)

    https://chicporadnik.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  34. Beauty sobota znie super! Po celom týždni je skvelé trošku vypnúť a zrelaxovať :)
    Simimaus

    OdpovědětVymazat
  35. Takovéto chvíle mám nejraději. To mi připomíná že ve vaně jsem už pěkně dlouho nebyla.

    OdpovědětVymazat
  36. such a good selection dear
    kss
    new post: http://tupersonalshopperviajero.blogspot.com.es/2016/03/4-beauty-essentials-for-spring.html

    OdpovědětVymazat
  37. Největší chybu vidím v tom, že nemáme vanu a v koupelně topení, takže tam většinou trávím co nejkratší dobu, protože bych tam zmrzla.

    Ale v poslední době se snažím dělat aspoń to, že když jsme sama, tak si zapálím svíčku a čtu si :)

    OdpovědětVymazat
  38. Amazing post, dear! :) Do you want to follow each other? If yes, please follow me with GFC and Google, instagram, write a comment
    and I follow you back :)

    With love.
    Diana.
    http://www.mirandabeautyworld.com/

    OdpovědětVymazat
  39. Super post, ten čistící kartáč vypadá super, dlouho už nad nějakým přemýšlím :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat