pondělí 1. února 2016

Mousseline au chocolat | Čokoládová pěna

Nedávno jsem si pořídila kuchařku od Julie Child, abych se naučila pořádně vařit francouzskou kuchyni. A v neděli, kdy jsme měli několik důvodů k oslavě jsem se rozhodla podle ní uvařit pořádné slavnostní menu. Jelikož bylo co slavit, tak nesměl chybět v žádném případě dezert a já se rozhodla pro božsky nadýchanou a na jazyku se rozplývající čokoládovou pěnu, která je velice jednoduchá. :)


Budete na ni potřebovat:

  • 180 g tmavé kvalitní čokolády
  • 4 vejce - žloutky a bílky zvlášť
  • 100 ml smetany ke šlehání
  • 50 g krystalového cukru
  • 20 ml pomerančového likéru
  • špetka soli
  • lesní ovoce na ozdobení
  • vyšlehanou šlehačku (smetanou ke šlehání) k podávání

Sníh si vyšleháme se špetkou soli a 2/3 cukru, tak aby byl krásně pevný. A stejně tak si vyšleháme smetanu do pevné šlehačky. Čokoládu rozpustíme v horké lázni. Jakmile se rozpustí dáme ji na chvíli stranou, aby trochu zchladla a poté do ní vmícháme zbylou 1/3 cukru a likér a pořádně zašleháme. Poté všleháme šlehačku. Jakmile je vše řádně zašlehané, vezmeme si sníh a stěrkou ho velice pomalu vmícháme do čokoládové směsi dokud nejsme s výsledkem zcela spokojeni. Poté směs přendáme do servírovacích mističek nebo skleniček a dáme na 1 - 2 hodiny zchladnout do ledničky. Poté ozdobíme lesním ovocem a můžeme podávat. Podáváme zvlášť se šlehačkou.



Bon appétit!

33 komentářů:

  1. Mňaaaam. Tak to vyzerá úžasne a hlavne jednoducho.

    Www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  2. Takúto podobnú penu som už raz mala a chutila úžasne, no už neviem, odkiaľ som vtedy mala recept. Skúsim túto a už si to niekde poriadne zapíšem, aby som to nestratila. Mňam ♥
    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  3. Mmmmm, mňam, tak ta vypadá tedy opravdu luxusně! Tu bych mohla manželovi také udělat. A maliny už se dají sehnat? :) N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že snad ano. Já je mám nasbírané z léta a uchované v mrazáku, takže je jinak nekupuji, ale myslím, že třeba v Globusu by je mohli mít :)

      Vymazat
  4. Mňam, to vyzkouším. Přijde mi to jednoduché, snad to tak bude i v reálu. :D

    ChicByJane

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu tě uklidnit, že je to naprosto jednoduché :)

      Vymazat
  5. Mňam! ♥ Miluju čokoládu a čokoládovou pěnu jsem chtěla vždycky ochutnat :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. mňam, tak to by som si hneď dala :) ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Lovely post dear! It looks so yummy))
    Wish you a lovely day)
    pinkrabbitbeauty.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam to vypadá báječně :) Super tip a o víkendu se na to vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
  9. Takhle nám tady dělat chutě Domčo :D mmm ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Všetko s čokoládou milujem a vyzerá to úžasne !! :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS


    OdpovědětVymazat
  11. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpovědětVymazat
  12. Téda, tak tohle připisuji na svůj dlouhatánský seznam ,,vyzkoušet´´ :D

    OdpovědětVymazat
  13. čokoládová pěna super záležitost :) :) a ty krásné bosé nožky, tak se mi to líbí :)

    OdpovědětVymazat
  14. To povlečení je nádherné! A určite to skusím na nejakú rodinnú oslavu spravit alebo pre kamarátov :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Vyzerá dokonalo. Čokoládu zbožňujem :) Určite vyskúšam :)

    accessoriesforbeauty.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  16. Mňam tak tohle je něco pro mě... :-) Vypadá to fakt výborně, zkusím. :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  17. Jednoduché a vypadá skvěle. Snad jen ten pomerančový likér se mi zdá zbytečné pořizovat, možná vylouhovat pomerančovou kůru v alkoholu by stačilo? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to upřímně netuším, to jsem ještě takto nezkousela.. Ale viděla jsem snad i jednou v Prostrenu, že tam i někdo dával rum a nebo bych tam i třeba vymackala jenom šťávu z pomeranče ;)

      Vymazat
  18. Vypadá to mooc super. MMCHD ta kuchařka je možná, miluju jí :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá to úžasne určite musím skúsiť!:)

    http://nikolaknazikova.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  20. To vypadá naprosto luxusně, hned bych si dala!!

    OdpovědětVymazat
  21. Teda to vypadá skvěle! Těším se na další francouzské recepty :)

    OdpovědětVymazat
  22. Néé, proč to musím číst teď večer :( :D Vypadá to luxusně, mňam :) Jsi šikulka.

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  23. Mousse au chocolat mám moc ráda. V tomto receptu mě ale děsí, že se jí syrové bílky. Teda trochu se prohřejí v čokoládě, ale i tak se hrozně bojím salmonely :-( A tu šlehačku vmícháváš do čokolády pevnou nebo tekutou?
    Jinak to vypadá moc pěkně a těším se na další recepty, hlavně dezerty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak potom je jedině možnost to dělat nad párou, ale ne moc horkou, aby si z toho zase neměla míchaný vajíčka v čokoládě :D. S tou párou opatrně, ale určitě to bude pro tebe lepší než syrové ;). A smetana vyšlehaná na šlehačku se tam vmíchává :)

      Vymazat
  24. Och, mňam vyzerá to úžasne, ale keďže je tam likér tak to nebude nič pre mňa :)
    www.leekralova.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  25. Tak už nejspíš vím, co si udělám zítra, čokoládovou pěnu miluju! :)

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  26. Mám pocit, že kdykoliv koukám na fotky dobrot v tvých článcích, že jsem z toho tlustější a tlustější:D A mám na to akorát chuť :)

    OdpovědětVymazat
  27. No to vypadá úžasně! :) Měla bych to vyzkoušet. Léto končí a faldíčky z takových dobrot schovám pod kabát! :D

    OdpovědětVymazat