úterý 29. března 2016

Pečený králík na zelenině

Poslední dobou hodně bojuju s fotkama a taky se světlem i počasím. Nejsem moc s kvalitou fotek spokojená, navíc to zamračené počasí v posledních dnech tomu moc nepřidává. Ale včera jsem pekla k obědu králíka a byl luxusní a o tenhle recept se s vámi prostě musím podělit. No a nejenže jsem neměla dost světla na focení, tak ještě k tomu všichni chvátali, takže jsem neměla čas to ani pořádně vyfotit - #bloggersproblems. :(


Budete potřebovat:

  • 1 králíka - já jsem tentokrát použila jen půlku, neboť toho vždy o Velikonočním pondělí všichni hodně sníme a nikdo toho potom moc k obědu nesní
  • 3 mrkve
  • 2 stonky řapíkatého celeru
  • 2 kořenové petržele
  • 1 cibuli
  • 3 stroužky česneku
  • 500 ml zeleninového vývaru
  • 100 g másla
  • sůl
  • pepř
  • 3 bobkové list
  • příloha - domácí bramborové knedlíky 

1. Králíka omyjte, očistěte a pokud chcete, tak i naporcujte. Osolte, opepřete a zprudka ho orestujte v pekáči na kousku rozpuštěného másla. Poté ho na chvilku vyjměte z pekáče a namísto něj přidejte do pekáče nakrájenou zeleninu, cibuli a česnek, trochu ztlumte plamen a opékejte, dokud vše nezezlátne.

2. Poté zalijte vývarem, přiveďte k varu, přidejte králíka, bobkové listy a pár kuliček černého pepře a přendejte do předehřáté trouby na 160°C na 1,5 h. Králíka není třeba přiklápět, pouze občas přelévat nebo podlévat.


Bon appétit!

25 komentářů:

  1. It looks delicious!! ❤️
    xxx
    www.travelera.es

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá a určitě, úplně si to představuju, chutnal výborně! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá a určitě, úplně si to představuju, chutnal výborně! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to pěkně:) ale králíka moc nejím :)

    OdpovědětVymazat
  5. nice pics!

    http://www.thefashionprincess.it/

    OdpovědětVymazat
  6. Králíka jsem jedla naposledy v dětství a myslím, že už bych do něj nešla. Nicméně fotky jsou pěkné a velikonoční dekorace taky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jo, tak kazdy mame radsi neco jineho, coz je pochopitelne, ale dekuji moc, Ani :)

      Vymazat
  7. Panejo! Pořádná hostina ,) já jsem dělala velikonoční sekanou a nádivku, tak jsme si taky trošku dopřáli, ale na králíka bych si netroufla. Smekám!
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji :) No vy jste se taky nemeli vubec spatne! Prave jsem na to koukala na instagramu, jak jste se dobre meli :)

      Vymazat
  8. Tak to muselo chutiť naozaj super :)

    OdpovědětVymazat
  9. U nás králík nikdy nenašel moc velkou oblibu :D ale vypadá to dobře :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  10. Ja králika takmer vôbec nejem, ale vyzerá dobre. Šikovná si ! :)

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovědětVymazat
  11. No mňam, to vypadá luxusně, to bych si dala, mňam! To musím vyzkoušet! N.

    OdpovědětVymazat
  12. My děláme králíka jen na houbách a česneku nebo pak jako svíčkovou, ale tohle vypadá taky dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pani, mnam, diky, kralik na houbach a cesneku musi byt luxusni, to musim zkusit! :)

      Vymazat
  13. Já zbožňuji králíka, takže nepochybuji, že bude výtečný :3 :).

    OdpovědětVymazat
  14. Podobný recept doma taky děláme a je to mňamka :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  15. Králíka sice zrovna nemusím, ale vypadá to tak dobře, že jsem na něj dostala chuť :) U nás peče králíka vždycky babička, tak dvakrát do roka :)

    OdpovědětVymazat
  16. králika nejem asi od 6 r., nakoľko som mala na záhradke svojho, a zničoho nič ho nebolo...neskôr som pochopila :)) a do dnes mám averziu jesť zajaca :) ale musím pochváliť svietnik skvelý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  17. Vypadá to úžasně, zrovna nedávno jsme měli králíka a moc mi nechutnal, tak příště zkusím prosadit tenhle recept :)

    OdpovědětVymazat
  18. králíka jsem měla nedávno poprvé! docela jsem se bála, ale fakt jsem si pochutnala :) někdy bych ho mohla zkusit i sama, takže si receptík přidám do kuchařky, díky ;)

    OdpovědětVymazat