Marinovaný grilovaný losos na hráškovém pyré

13:01

Nevím, jestli jste slavili den matek, ale já ano. A jak jinak bych ho mohla oslavit, než dobrým jídlem. Dostala jsem chuť na lososa  a přemýšlela jsem, jak ho udělám. Doma jsem měla akorát čerstvé pesto z medvědího česneku  a nové balzamikové krémy Kalamáta, které jsem dostala v rámci blogerské výzvy od portálu blogerky.cz. Nakonec jsem to celé pojala jako výzvu, recept jsem si vymyslela a vznikl z toho tento luxusní oběd. Nejlepší na tom je, že je hotový hned, takže ho můžu jenom doporučit! :)


Budete potřebovat (pro 4 osoby):

  • filet z lososa podle velikosti vašeho hladu
  • 400 g hrášku 
  • 50 g másla
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • olivový olej
  • BBQ balzamikový krém Kalamáta Papadimitriou
  • sůl
  • pepř
  • citrónovou šťávu
  • pesto z medvědího česneku
  • zeleninu na dozdobení
Losos:
V mističce smícháme asi 3 lžíce olivového oleje, přidáme 1 lžíci BBQ balzamika, pár kapek citrónové šťávy, sůl, pepř, zamícháme a touto marinádou potřeme filet z lososa a necháme asi 2 hodiny marinovat. Poté lososa hezky ze všech stran opečeme na grilu.

Hráškové pyré:
Hrášek uvaříme do změknutí (trvá to asi 5 minut), poté slijeme skoro veškerou vodu a trošku si v katsrůlku necháme, vrátíme opět na plotnu, přidáme máslo a necháme ho rozpustit. Jakmile je máslo rozpuštěné, přidáme smetanu a necháme krátce povařit. Poté vše řádně rozmixujeme, popřípadě dochutíme a můžeme propasírovat přes sítko.




Poté vše naservírujeme, krásně dozdobíme a lososa potřeme pestem a oh la lá - a máme hotovo!

Bon appétit!

You Might Also Like

18 komentářů

  1. Tak už jsem si recept napsala a dnes bude k večeři, krásně naaranžováno! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Lososa miluju a hrášek taky:) mňam !:)

    OdpovědětVymazat
  3. ježkovi zraky to vypadá božsky ♥♥

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju jakýkoliv pyré a k tomu losos, no bašta ♥

    OdpovědětVymazat
  5. To hráškové pyré vyzerá dokonale ♥ Musím vyskúšať! :3

    OdpovědětVymazat
  6. Domi, to je skvělé. Pro mě příjemná novinka a změna, rybu a hrášek jsem dohromady ještě nejedla. Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jo, musím uznat, že by mě teda takováhle kombinace taky jen tak nenapadla, ale vypadá to opravdu luxusně, budu to muset vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vyzerá to super a určite to tak aj chutí. :)
    www.janie-hannagonova.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  9. Vyzerá to krásne :) Ja nie som moc na ryby, ale zrovna lososa môžem aj ja : )

    OdpovědětVymazat
  10. Jé, to vypadá božsky! Ryby miluju, takže tohle je něco pro mě ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Lovely post dear! Have a great weekend! xx

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá to skvěle! Miluju losos! ˆ⌣ˆ

    Natalie

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá to naprosto dokonale! Losos je můj oblíbenec :)


    Soutěž o balíček Weleda

    OdpovědětVymazat
  14. Would you like to follow each other on GFC? Let me know if you follow me and I will follow you back.

    www.chicporadnik.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. Vypada to dobre. A i kdyz hrasek nrmam rada, tak toho lososa bych si dala hned :)

    OdpovědětVymazat
  16. lososa s priateľom veľmi lúbime, ale takáto kombinácia ma ešte nenapadla :)

    OdpovědětVymazat
  17. Lososa miluji! S hráškem kamarádka zrovna 2x nejsem, ale tahle kombinace vypadá přímo mňamózně, Domi! :-)

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky