Pesto z medvědího česneku

8:00

Je mi naprosto jasné, že jsem letos hodně zaspala a jsem v blogosféře s tímto příspěvkem naprosto poslední (i když už si od března říkám, že tenhle článek vydám). No, nevadí, aspoň vás teď tímto upozorním, že máte poslední šanci si udělat zásoby pesta na zimu, pokud jste to doteď nestihli - navíc teď nehrozí nebezpečí, že byste si česnek spletli s listy konvalinky, protože už nerostou. Zato medvědí česnek ještě stále roste, ale brzo jeho sezóna skončí, takže pokud z něj chcete ještě něco zkusit, tak si pospěšte. Já doporučuji tohle pesto! Je rychlé luxusní, chutné a mohla bych ho jíst s tagliatelle pořád.


Budete potřebovat:

  • jednu velkou hrst medvědího česneku
  • 5 lžic olivového oleje
  • 50 g parmezánu
  • čerstvě namletou sůl a pepř
Poctivé pesto se vždy dělá v hmoždíři, ovšem chápu, že ne vždy je člověk svěží a plný energie, takže pokud zrovna nemáte svůj den, klidně sáhněte po mixéru, ale dodržte stejný postup jako kdybyste pracovali s hmoždířem. Vím, že správně do pesta ještě patří oříšky, ale nám doma chutná více bez oříšků.

Česnek si pořádně omyjeme, trochu osušíme a nakrájíme na menší kousky. Vložíme ho do hmoždíře, přidáme olivový olej a pořádně tlučeme/utřeme, dokud nám nevznikne z toho jakási kašička. Poté už jen přidáme parmezán, sůl a pepř a opět znovu vše utřeme a máme hotovo.



Já pesto miluju a mohla bych ho jíst se všemi druhy pasty pořád. Taky to tak máte? :)

You Might Also Like

24 komentářů

  1. Ja som si tiež robila pred pár mesiacmi, ale bez toho parmezánu len s kešu, citrónom a soľou.

    Lifestyle & beauty by Daniela

    OdpovědětVymazat
  2. Спасибо за новый пост!

    http://evgenijamir.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem asi takhle pesto ještě nikdy neměla, tak nevím, jestli se mám stydět :D :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, to určitě ne, spíš si o hodně přicházíš! Fakt to někdy zkus, jakékoliv, osobně neznám nic jednoduššího, než uvařit špagety a do toho zamíchat pesto. A přitom je to tak luxusní :)

      Vymazat
  4. Skvělí recept, u nás tento česnek bohužel neroste ale pesto mi chutná ale mám ho raději s chilli.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to musí byť úžasná pochúťka :)

    OdpovědětVymazat
  6. Abych pravdu řekla, tak pesto vůbec neznám :D. Ale vím, že medvědí česnek jsme sbírali jako malí s dědou. Pamatuji si, že u nás ho bývalo vždy děsně moc :D.

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Pesto mám moc ráda, ale zatím jsem měla jen rajčatové a bazalkové, z medvědího česneku ještě ne, vypadá moc dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Rajčatové chci letos také vyzkoušet! :)

      Vymazat
  8. A že já vím, kde je ta první fotka focená :D

    OdpovědětVymazat
  9. Medvědí česnek mám moc ráda a podobné pesto jsem již připravovala. Chutná skvěle! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  10. Jé, to mi připomíná dětství, dobrůtky z Medvědího česneku.

    lifestyle and beauty

    OdpovědětVymazat
  11. Medvědí česnek mám ráda, super nápad :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  12. Taky mám pesto moc ráda, tohle určitě vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Pesto jsem ještě nejedla, ale hodně mě láká. Medvědí česnek taky, ale nějak si nevybavuju, že bych ho někde viděla, max v zahradnictví a nechce se mi platit za něco, co roste běžně jak plevel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahah, plevel, tak to je dobré :D Ale úplně tě chápu :). Nejčastěji roste na stráních nebo v lese, ne někde obyčejně v záhonku a na sluníčku - tam se mu moc nedaří :)

      Vymazat
  14. Pesto z medvědího česneku jsem ještě nejedla. Zatím jsem zkusila rajčatové a bazalkové. Toto vypadá moc dobře :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  15. nevedela som že medvedí cesnak ešte rasie ale starká ma ešte pre mňa odložený v mrazničke tak ho určite využijem:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S medvědím česnekem v mrazáku mám špatné zkušenosti, ale snad to dobře dopadlo :)

      Vymazat
  16. Pěkný článek :) žádné pesto jsem zatím netvořila, ale tohle nevypadá až tak složitě, tak bych to snad mohla zvládnout :D

    OdpovědětVymazat
  17. chodíš na česnek do Nemošic? recept zní skvěle, a opožd+ěná jsem spíš já, protože o tom pestu slyším prvně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je ho v Nemošicích plná stráň :). To pravé moc fitness není, tak nevím, jestli by bylo úplně pro tebe, ale za hřích stojí! :D

      Vymazat

Počet zobrazení stránky