neděle 16. října 2016

Dýňové gnocchi se slaninou a parmezánem

A je tu podzim. Všechno kolem mě se barevně točí, pod nohy mi přilétávají všelijaké listy, s dětma děláme zvířátka z kaštanů, dlabeme dýně, jíme dýně, pouštíme draka, vařím polévky a do toho všeho mi vítr pořád zacuchává vlasy. Ale hlavně je tu po roce zase dýně! Na tu jsem se tolik těšila! Letos jsem z ni chtěla udělat něco nového. A vznikl z toho recept, který je šíleně jednoduchý, ale neuvěřitelně dobrý a ihned si ho zamilujete. Láska na prví sousto - to vám slibuju, věřte, že nebudete moct přestat!


Budete potřebovat:
  • 500 g očištěných brambor
  • 500 g očištěné máslové dýně
  • 150 g hrubé mouky
  • 150 g hladké mouky
  • 1 vejce
  • lžička soli
  • špetka muškátového oříšku
  • 150 g slaniny
  • strouhaný parmezán
1. Oloupané a nakrájené brambory a dýni uvařte doměkka. Obojí slijte a nechte pořádně vychladnout (nejlépe přes noc).
2. Do většího hrnce dejte vodu, osolte a přiveďte k varu.
3. Brambory s dýni prolisujte lisem na brambory nebo nastrouhejte na jemném struhadle. Poté přidejte ostatní suroviny a smíchejte na jemné, nelepivé těsto. Pokud se lepí příliš, přidejte více hladké mouky. Pracujte rychle a zbytečně přípravu těsta neprodlužujte, jinak těsto povolí.
4. Z vypracovaného těsta začněte vytvářet centimetr široké špalíčky. Lehce je poprašte moukou, aby se k sobě neslepily. Poté noky vhoďte do vroucí vody a po chvíli promíchejte, abyste je odlepili ode dna. Jakmile vyplavou, vařte už jen minutu, pak je ihned vylovte.
5. Zatímco se noky vaří, nakrájejte slaninu a zvolna ji ve velké pánvi osmahněte dozlatova. Uvařené a scezené noky vhoďte do pánve ke slanině a ještě zprudka půl minuty až minutu orestujte. Servírujte posypané strouhaným parmezánem a bylinkami.


Bon appétit!

30 komentářů:

  1. wow! tak ty vypadají skvěle! zrovna jsem si dýni koupila, takže recept určitě vyzkouším! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  2. Wau :) Tak to vypadá luxusně, určitě vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, ty seš šikovná! Vypadá to úžasně, určitě někdy vyzkouším, protože mi dochází nápady (poslední měsíc žiju na těstovinách na studentský způsoby :D :D)

    Karolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) A ta těstovin taky není nikdy dost, tedy aspoň já se jich jako pořádný pastalover nemůžu nabažit, takže bych si to s tebou klidně vyměnila :D

      Vymazat
  4. Mňaaam! To vypadá dobře! Já mám teď každý víkend na oběd dýni. Letos jsem si ji strašně zamilovala. S mamkou jsme ji zavařovaly, dělaly jsme dýňové muffiny, já plánuji ještě cupcakes a na oběd pečenou dýni s bramborem :)

    Weleda | Citrusové hydratační tělové mléko a krém na ruce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, taky to i tak chutná :). Já mám dýni taky moc ráda a letos zkouším právě různé nové recepty a ráda bych zkusila něco z dezertů, právě třeba ty muffiny :)

      Vymazat
  5. vyzerajú super, mňam :) taká skvelá obmena klasických gnocchi :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna dneska jsem udělala polévku, ale až bude další dýně a vzpomenu si, určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju dýňovou polévku, mňam, úplně bych si ji teď dala! :)

      Vymazat
  7. No to vypadá vážně suprově!! Dýni úplně nemusím, měla jsem např i ravioli s dýˇnovou náplní a také mě nijak neoslovily, ale zkoušet se má vše, takže děkuji za recept! :)
    www.lifestylebirdie.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, no, tak uvidíš, každému hold sedne něco jiného :)

      Vymazat
  8. Osobně bych tento recept nenazvala jako šíleně jednoduchý, protože je tam dost loupání a krájení :-) Navíc se druhý den musí vypracovat těsto. Nemám na to stroj, takže bych musela ručně. Nicméně neznám máslovou dýni, tak se po ní kouknu. Krásné fotky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je vlastně pravda no, že jak pro koho asi, ale já jsme to brala v porovnán s jinými recepty, že tohle je jednoduché a hlavně hned :). Jinak já jsem těsto dělala jenom ručně, bez robotu a dá se to zvládnout :)

      Vymazat
  9. Slast pro oko, ale bohužel by mi to asi nechutnalo, vzhledem k tomu, že nemám ráda dýně. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Uplně se mi na to sbíhají sliny, vypada to moc dobre !
    LUCY

    OdpovědětVymazat
  11. To vypadá moc dobře :) díky za tip

    OdpovědětVymazat
  12. mnam! to vypada naprosto luxusne! jednou az budu mit vlastni kuchyn tak si tyhle gnochi rozhodne udelam! jsi sikovna!

    OdpovědětVymazat
  13. ach, to vypadá skvěle, takže... píši si :D! Vypadá to úžasně, úchvatn+, miluji tento styl a způsob stravy, takže za mě palec hore, mňam :-)!!

    voguetheresa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Wow! To vypadá luxusně! Akorát jsem dostala hlad :D Já mám doma ještě hokaido, tak to zkusím udělat z ní :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  15. To vypadá božsky! Těstoviny v kombinaci se slaninou a parmezánem miluju :)

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat
  16. Domi, teda, mám chuť :) Studuješ ještě v Pardubicích?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, Veru :). Vím, že to tak nevypadá, ale zatím ještě ano :D

      Vymazat
  17. Miluju gnocchi a snad ještě víc dýni, takže tohle musím urychleně vyzkoušet! Vypadá to neskutečně dobře! :-P

    OdpovědětVymazat
  18. Tak toto vyzerá naozaj výborne, rozhodne to vyskúšam:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  19. oooooo, tak to vypadá skvěle!!! :) Jsi šikulka!

    OdpovědětVymazat