Cuketové brownies

11:58

Není tomu tak dávno, kdy vznikl tento recept. Byl už konec léta a jako každým rokem tu byla opět velká úroda cuket. Celé léto jsme je jedli v hojné míře ve všech různých pokrmech, což mně rozhodně nevadí, ale některým jedincům - převážně mužského pohlaví to už lezlo na nervy. Potřebovala jsem vymyslet nějaký šikovný recept, do kterého přidám cuketu, aniž by to ostatní poznali. A to se  mi také povedlo a všem moc chutnalo. :)


Budete potřebovat:
  • 200 g 85% čokolády
  • 60 g  kokosového oleje
  • 1 menší cuketu
  • 2 vejce
  • stévie podle chuti
  • 1 lžička mleté vanilky
  • 1 lžíce kvalitního kakaa
  • 3 lžíce namletých vloček
  • 1/4 lžičky prášku do pečiva z vinného kamene
  • hrst ořechů

1. Předehřejte si troubu na 175°C, vezměte si menší plech a vyložte ho pečícím papírem.

2. Cuketu oloupejte, nastrouhejte a vymačkejte z ní veškerou vodu. Poté ji ještě nechte chvilku stát v cedníku, aby pustila i další přebytečnou vodu.

3. Připravte si vodní lázeň a nechte zcela rozpustit veškerou čokoládu. Mezitím si ušlehejte vejce spolu se stévií a vanilkou. Jakmile bude čokoláda rozpuštěná, přidejte kokosový olej a počkejte, až trochu povolí.

4. Olej spolu s čokoládou promíchejte a přidejte ke směsi z vejce, medu a vanilky a promíchejte. Na závěr vmíchejte kakao, cuketu, vločky a prášek do pečiva a pořádně promíchejte.

5. Poté směs přelijte na plech, dozdobte ořechy a dejte péct na zhruba 20 minut. Přesto, ale těsto pořádně sledujte, ať ho nepřepečete, protože to může trvat i méně než 20 minut. Jakmile uvidíte, že střed těsta už není tekutý a usadil se, můžete brownies ihned vyndat. Jejich konzistence má být lepivá. Poté je nechte ještě vychladnout. 


Bon appétit!

You Might Also Like

19 komentářů

  1. Ty musí být vynikající! Cuketu mám v jídle hrozně ráda, většinou ji ale děláme spíš na slano :)

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat
  2. Tak a už mám jasno, co budu zítra snídat! :D Vypadá to úúúžasně <33

    OdpovědětVymazat
  3. Tie tvoje recepty sú proste láska <3

    OdpovědětVymazat
  4. Domiii, brownies vypadá úplně chutně :) A ten hrneček je krásnej

    OdpovědětVymazat
  5. O mnam to vyzera super, musim vyskusat :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají skvěle! Já jsem brownies ještě doma nedělala. Dělali jsme je tenkrát v ChefParade, když jsme měli teambuilding a celkem se nám to povedlo :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  7. mňam, milujem takéto cuketové vecičky nasladko :) musím vyskúšať :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  8. Vůbec si nedokážu představit, jak chutná cuketa a čokoláda dohromady. Ale vypadá to sakra dobře! :D :)

    Měj se v lásce,
    Janet S. ( http://janetsonrisa.blogpsot.com/ )

    OdpovědětVymazat
  9. Já neměla žádnou buchtu, koláč , dort a ani nic podobného od našeho příletu a asi nad těma fotkami brownies začnu brečet, jak na to mám teď chuť! Kdyby jsme měli aspoń troubu!:D

    Seš šikovná!:)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak málo vloček? Určitě to někdy zkusím, něco upéct z cukety na sladký způsob plánuju už nějakou dobu:D)
    www.lucastirska.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky