A zase je to tady . . .

20:16

Zkouškové samozřejmě! Na jednu stranu je to šílené - už za měsíc se stěhuju (wohooa!), takže musím teď udělat všechny zkoušky v před termínu a dokončit spoustu práce, ale na druhou stranu mám taky zkouškové ráda a to z jednoho jednoduchého důvodu. Zkouškové pro mě představuje období, kdy můžu jíst italskou kuchyni a speciálně pastu do nekonečna, neboť je italská kuchyně na přípravu nejrychlejší, já nemám čas vařit a hlad a chuť mě vždycky rychle doženou. Tak jsem vybrala mé dva úplně nejoblíbenější recepty a přidávám vám trochu inspirace do nadcházejícího zkouškového - držte se! :)


Pasta s rajčatovým pestem

Vetšinou si dávám na pastu jen bazalkové nebo česnekové pesto, tak to konečně chtělo nějakou změnu! :)

Budete potřebovat:
  • 200 g rajčat (opravdu kvalitních!)
  • 2 lžíce piniových oříšků
  • 2 stroužky česneku
  • olivový olej Penny Selection
  • 3 lžíce nastrouhaného parmezánu
  • sůl
  • pepř
  • těstoviny Paccheri Fusilloni Penny Selection dle hladu

1. Do hrnce dejte vařit vodu na těstoviny, přidejte lžičku soli a Fusilloni uvařte podle návodu. Do hrnce také přidejte rajčata a nechte je chvilku povařit.

2. Jakmile rajčata změknou, vyndejte je a spolu se všemi ostatními ingrediencemi dejte do mixéru a rozmixujte na hustší pastu/pesto.

4. Těstoviny sceďte a promíchejte s pár lžícemi pesta. Whoalá a máte hotovo! :)


Rychlá pizza

Budete potřebovat:

  • 300 g hladké mouky  
  • 1 lžička soli 
  • 1 lžička instantního droždí 
  • 1 lžíce olivového oleje Penny Selection a trochu na pokapání
  • 4 lžíce rajčatové pasaty
  • hrst rukoly 
  • celé balení šunky Jamón Serrano Penny Selection
  • 125 g mozzarelly
  • česnek
  • čerstvě namleté koření z mlýnku Penny Selection
  • sůl a pepř

1. Do mísy prosejeme mouku a přidáme sůl a droždí. Uprostřed uděláme důlek a do důlku nalijeme 200 ml teplé vody a olivový olej a vařečkou vše mícháme tak dlouho, dokud v rukou nemáme hladké, pružné těsto. Vyndáme ho na pomoučený vál a pět minut hněteme. Na chvíli necháme těsto kynout pod utěrkou, ale není to třeba.

2. Na omáčku smícháme rajčatovou pasatu se solí, pepřem, kořením z mlýnků a prolisovaným česnekem dle chuti.

3. Pokud těsto trochu vykynulo, znovu ho prohněteme a uděláme z něho bochánek. Na pomoučeném válu ho rozválíme na placku o průměru pětadvacet centimetrů. Dáme na plech vyložený pečicím papírem.

4. Troubu předehřejeme na 240 °C. Rubem lžíce rozetřeme na placku omáčku, poklademe mozzarellou a pokapeme olivovým olejem. Poté pečeme zhruba 10 minut. Na stole pizzu posypeme čerstvou rukolou a šunkou a pokapeme olejem.


Bon apétit!

You Might Also Like

17 komentářů

  1. Italskou kuchyni mám také moc ráda, takže tě absolutně chápu. A recept neznám, musím vyzkoušet :).

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  2. Ten první recept určitě vyzkouším, těstoviny mám ráda na jakýkoliv způsob :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ha, super článek, taky miluji těstoviny a zkouškové mě také čeká (v lednu), takže recepty 100% vyzkouším, akorát ve vegan verzi.. :)

    Hodně štěstí u zkoušek!
    Nikola Mills

    OdpovědětVymazat
  4. Tie cestoviny <3 Jednoznačne vyskúšam! A držím palce pri skúškach :)

    OdpovědětVymazat
  5. cestoviny vyzerajú skvele :) tie by som skúsila :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  6. Těstoviny vypadají lákavě, určitě je zkusím.
    Můžu se zeptat, kam chodíš na školu? :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam! Si ma akurát urobila poriadne hladnou, haha. A o skúškovom mi ani nehovor. O tri dni idem na predtermín :D ʕ•́ᴥ•̀ʔっ

    * Zaful & Rosegal haul *

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ta rychlá pizza vypadá úžasně! Musím ji vyzkoušet :) Jinak oba dva recepty máš nádherně nafocené! <3

    OdpovědětVymazat
  9. Ja taketo cestoviny uplne zboznujem a mohla by som ich jest denne :)
    Pozyvam na luxusnu vianocnu GA o Lancome, Biodermu, Dermacol a ine :) Tu: http://biancaprincipessa.blogspot.cz/2016/12/narodeninova-ga-lancome-bioderma.html

    OdpovědětVymazat
  10. Ty mě chceš zabít! Sehnat tu kvalitní italské suroviny je nemožný. A když už se něco najde, tak bych se po nákupu jedněch těstovin musela jít další týden pást!:D Jdu si nechat o té pizze aspoň zdát a ještě o buffalo mozzarele:D A dodatečně přeji kouzelné Vánoce:)

    OdpovědětVymazat
  11. Líbí se mi ten recept na pizzu, asi ji vyzkousim, ale budu mít strach jestli mi těsto vykyne!

    OdpovědětVymazat
  12. Nenaháněj mi ty chutě!!!! 3:) :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ať už je náročnější období nebo ne, italská kuchyně vede pořád! :D

    OdpovědětVymazat
  14. Miluji Jamon serrano, naprosto dokonalá potravina. Skvělé typy, ty těstoviny si určitě o víkendu udělám, jenom mi chybí permazán.

    OdpovědětVymazat
  15. Mňam teda ty těstoviny musím určitě zkusit! těstoviny miluju, ale už mi dochází nápady, s čím je jíst a tohle pesto vypadá krásně. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky