Co? Kdy? Jak? Proč?

11:20

Domi, ty pořád někde seš . . . Kam zase letíš? Hele a ty jako nestuduješ? A kde na to pořád bereš peníze? Ty vogo a ty tam jako bydlíš? A s kým tam seš? Hele ona zase Domča někde s někým je, jo? Myslím, že těchto dotazů z mého okolí a z vaší strany bylo už tolik, že jsem se rozhodla, že je na čase na ně pomalu ale jistě začít odpovídat. Tak já teda dneska začnu . . . :)


Asi bych měla začít postupně, hezky od začátku. Tohle všechno nezačalo jedním kouzelným lusknutím prstu. Ne, netrvalo to teda zase tak šíleně dlouho, ale přece jen nějaký čas jsem tomu obětovala. Zlomový v tom byl minulý rok. Jestli jste všímaví, tak vám určitě neuniklo, že můj bývalý přítel, kterého jste občas viděli ať už tady nebo na instagramu už není můj přítel. Nechci mluvit za někoho jiného, takže budu mluvit jen sama za sebe. Ze začátku jsem v tom vztahu byla hodně šťastná - růžově šťastná, vztah mi hodně dal i vzal, ale poslední rok nebyl teda vůbec růžovej. Já jsem v něm nebyla vždycky šťastná, plácala jsem se životem sem a tam, nevěděla jsem, co pořádně chci a především jsem měla strach z toho vztahu odejít.


Přece jenom jste s někým skoro 4 roky, jste na toho člověka zvyklí, máte v něm nejlepšího přítele, partnera a najednou mám být po čtyřech letech sama? Pane Bože ne! Vždyť já už ani nevím, jaký to je . . . Jo a taky navíc ten a ten říkal už od začátku, že nám to nevydrží a po nějakým čase se rozejdeme a tenhle člověk v náš vztah taky nikdy nevěřil, takovou radost jim přece neudělám! Co na tom, že v tom vztahu nejsem šťastná, vím, že on mě nemiluje takovou, jaká jsem (jestli mě teda ještě vůbec miluje), vůbec nic neděláme, nechce se mnou nikam cestovat, nemůžu vystát to, jak pořád dělá to, za co mi sám nadává a bla bla. Už toho bylo příliš moc a nakonec přišel rok 2016 a tahle celá bublina byla už natolik veliká, že on naštěstí udělal první krok a prásk - bublina praskla.


Víte, co je směšný? Úplně přesně si pamatuju na svoje první slova po rozchodu, který jsem měla v hlavě: "Ježiši, konečně nebudu nemuset pořád šetřit peníze na všechny ty drahý dárky a kraviny" . . . :D :D No a pak jsem šíleně brečela několik dní, nejedla pár týdnů, nechala se ostříhat, vybělit zuby a měla jsem prázdno hlavě s jedním velkým otazníkem. Trvalo mi to nějakou dobu než jsem se z toho vzpamatovala, přece jenom měla jsem ho ráda, navíc po nějakým čase vyšla na jevo všechna špína a lži, který měly být celýmu světu a hlavně především mně navždy utajený. To už pak člověk opravdu neví, co si o celý situaci myslet. Chtěla jsem, abysme zůstali přátelé přece jenom jsme spolu byli tak dlouho, ale . . .  ne, tohle bylo moc. Teď už mi to je samozřejmě jedno, je to jeho věc. :)

V rámci času, kdy jsem se snažila dát do kupy jsem občas mívala stavy, kdy jsem se cítila doma příšerně. Měla jsem strašné nutkání si zabalit kufr a někam odjet, ale nešlo to a o cestování jsem toho taky moc nevěděla. Potom jsem se rozhodla odjet na celý léto jako au pair se Student Agency a následně na to odjet na půl roku do Španělska. Bála jsem se samoty, nevěděla jsem, jak s tím naložit, co dělat a děsilo mě to. Potom jsem usoudila, že to je naprostá kravina, že akorát utíkám sama před sebou, svými problémy a nic se nevyřeší, dokud se sama nedám do kupy. Zpětně si myslím, že to bylo docela dost logický a jsem ráda, že jsem to tak udělala.


Trvalo mi to zhruba necelý půl rok, než jsem se z toho vzpamatovala. Bylo to před létem, přišel obrovský zlom a všechno začalo pracovat na plné obrátky. Vždycky jsem chtěla cestovat, ale nic jsem o tom nevěděla. Ale jelikož jsem po tom opravdu hodně toužila a vesmír tomu chtěl, začaly se najednou dít zajímavé věci. Začala jsem do svého života přitahovat knížky, lidi, události a jiné věci, které mi dávali odpovědi na mé otázky. Všechno se najednou zdálo snazší, dávalo smysl a já zjistila, že cestování není vůbec o penězích. A tak jsem učinila velké rozhodnutí!


Rozhodnutí bylo následující. Do konce roku 2016 procestuju ČR, jak jen to půjde, budu dělat věci, které miluju, vytřískám z toho maximum a pak po Vánocích si zabalím kufr a adios! Celý rok 2017 prožiju v zahraničí. Pro první část jsem měla plán - Švédsko. Ale dál se snažím neplánovat, protože co má být, to bude a já věřím, že tak, jak to má být, je správné a bude to úžasné.

Tím vším chci říct, že nic jen tak prostě nepřijde samo. Jak sami vidíte, já jsem to taky vždycky tak neměla a to, že mi píšete, že nemáte odvahu se takhle sbalit a někam odjet, je správně. Prostě to tak má teď být. Všechno přijde ve správný čas, až budete připraveni. :)

Na nic netlačte, nespěchejte, všechno má svůj čas. A jak vidíte, občas člověk musí něčeho zanechat,  něco ztratit, aby ve svém životě mohl udělat místo pro něco nového.

Tak a zbytek příště . . . :)

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Nemůžu napsat nic víc než: Jeden velkej palec nahoru! Jsi statečňák, Domčo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Wow tak to byla informační smršť, al emoc mě to bavilo, takový příběh na pokračování ! :) Už teď se těším na další část a držím pěsti ať vše vyjde ta jak má :).

    Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky, hlavně ta první. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Držím palce, ať ti vše klapne, jak si přeješ. Je to velký krok do neznáma, ale vstříc tvé budoucnosti.

    OdpovědětVymazat
  5. jeej milý článok :) je skvelé že si sa takto vzchopila a z celého toho vyťažila maximum! :) krásny článok, a držím palce a teším sa na ďalší :)

    OdpovědětVymazat
  6. Přesně tak, nedívat se na takové věci jako že něco skončilo, ale brát to tak, že nějaká nová výzva začíná! A cestování je skvělá výzva, držím palce ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc se mi líbí, jak jsi s celou situací naložila a máš můj obdiv :) Pořádně si ten rok užij :)

    OdpovědětVymazat
  8. Páni, super článek! <3 Je super, že už máš v hlavě takhle spoustu věcí uzavřených :) Užívej a cestuj na maximum <3

    OdpovědětVymazat
  9. I když tyhle změny bývají ze začátku těžké, tak o to víc si to člověk později užívá!:) Velký obdiv Domčo!?:)

    OdpovědětVymazat
  10. Nesnáším změny, i když někdy je potřeba je udělat. Jsi statečná, že jsi to tak všechno zvládla. :) Nechtěla bys třeba časem napsat nějaký článek o tipech na výlety po ČR dost by mě to zajímalo. :)

    Piosek

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezký článek :) Pro mě byl také v cestování zlomový rozchod v předminulém roce - první, co mě napadlo, že teda můžu odjet pryč a naprosto nečekaně mi vyšlo, že jsem pobyla ve dvou státech na několik měsíců (stáž a studium) a že jsem ještě předtím udělala výlety s kamarádkou, vzala mamku na Eurovíkend a poprvé jela do zahraniční i sama - to bylo Dánsko a náramě jsem si to užila. Momentálně zakládám i nový cestovatelský instagram, moc ráda tě budu sledovat (primárně na něm chci sledovat cestovatele), tak budu ráda, pokud se přidáš i k mé veřejné travels :) @adelas.postcard

    OdpovědětVymazat
  12. Super Domčo, ikdyž mě samozřejmě mrzí, že si mi odfrčela. Nicméně držím ti palce! Bejt mladší, tak neváhám. Já si můžu cestovat leda tak v rámci svý dovolený, ale letos letim do USA, tak se moc těšim :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky