Já a Švédsko

11:41

Dlouho očekávaný a vámi tolik žádaný článek je tady. Mohl se tu objevit dřív, ale musím uznat, že jsem se k tomu nějak neměla. Už delší dobu se mi nelíbil vzhled blogu, nebyla jsem s ním spokojená a chtěla jsem ho dát pryč. Což znamenalo mít minimálně den času na to, abych se proplácala přes veškerou grafiku a CSS, což jsem věděla, že je pro mě prostě nemožné, jelikož jsem čas na to opravdu ve Švédsku neměla. Na druhou stranu jsem nechtěla nic publikovat, jelikož jsem s tím opravdu spokojená nebyla. Tak jsem aspoň každý den přidávala hodně věcí na insta stories, takže pokud jste mě sledovali tam, tak vám spoustu věcí určitě neuniklo. 


Uteklo to jako voda, byla jsem tam skoro půl roku a nemůžu uvěřit, že už je to za mnou, ale jedno vím jistě - bylo to nelepší rozhodnutí mého života se odstěhovat, být závislá jen sama na sobě a dělat konečně jen to, co mě baví. A proč Švédsko? A proč ně?! Upřímně sama nevím. Ano, mohla jsem jet někam, kde je teplo a hřát se na pláži, Španělsko, Itálie a tak, ale tam už jsem přece několikrát byla. Tak proč ne Švédsko? V té době by mě asi nenapadlo sem jet na dovolenou, nikdy jsem tu nebyla, říká se, že místní příroda je úžasná, hory tu jsou, takže bylo jasno! Ale jak to udělat?


Toť otázka . . . Bylo jaro roku 2015 a já si živě představuju, jak jsem ležela v posteli a nechtěla jsem vstát. Necítila jsem se šťastná, připadala jsem si, že se jenom plácám sem a tam a vlastně ani nevím, co chci, natož co bych jednou chtěla, ale cítila jsem, že chci moc do zahraničí, třeba jenom na chvilku, na dovolenou, na týden, to by mi stačilo, potřebovala jsem vypnout a restartovat. Ale pak jsem stejně nakonec nikam nejela. . . Rok poté - jaro 2016 - stejná situace, stejné pocity, prostě potřebuju už krucinál pryč! Ale nevěděla jsem, jak to udělat, nevěděla jsem nic, trvalo to dlouho, ale běhěm 8 měsíců se daly věci do pohybu.


V té době jsem si hodně pohrávala i s myšlenkou, že bych přerušila studium, nedělalo mě to šťastnou, ostatně jsem nikdy na vysokou z vlastní iniciativy jít nechtěla a studovala jsem obor AJ pro specializaci v pedagogice jen proto, že předtím jsem byla na anglickém gymplu a nechtěla jsem studovat nic složitýho a nic lehčího jsem nenašla, tak jsem si řekla, že prostě budu pokračovat v angličtině. Jak běžel čas, postupně se začali objevovat lidé a různé knížky, které mě směřovaly správným směrem. Zjistila jsem spoustu věcí o cestování, které jsem dosud nevěděla, naučila se, jak hledat super levné letenky a v té době dostala i pracovní nabídku - nic závažného, práce přes počítat, s tím, že můžu prakticky pořád mít home office a kdyby mi to nevyhovovalo, tak mám samozřejmě kancl k dispozici. V té době jsem ještě netušila, jak moc velké štěstí jsem měla!


Blížilo se září - s tím i nový akademický rok a má nechuť ke studium se zvětšovala a já jsem pořád víc a víc přemýšlela nad tím, jak to udělat a jak připravit rodiče psychicky na to, že se školou seknu nebo ji přeruším na nějakou dobu. Už se mi zrodil v hlavě plán, kam vyjet a jak, ale bylo to děsně komplikovaný a pak najednou zničeho nic . . .


Pamatuju si, jak jsem se jednou ráno vzbudila a přišel mail od univerzity, prý je ještě pár volných míst na erasmus. To byla velká příležitost - je jasný, že díky tomu někam vyjedu, pár věcí budu mít snadnějších a nebudu muset rodiče postavit před hotovou věc, že si dávám na nějakou dobu od školy pauzu. Vyšlo to, vybrala jsem si Švédsko, jen jsem teda musela dodělat aspoň ten zimní semestr . . .


A pak jsem odjela. První měsíc jsem tu studovala, chodila do školy - díky bohu se tady každý měsíc studuje jen jeden předmět a pak se hned dělá zkouška, takže jsem šla na dva dny na dvě hodiny každý týden do školy a měla jsem hotovo. Ale nenaplňovalo mě to. Potom mi káplo do noty, že jsme si měli začít vyřizovat žádosti na bakalářku. Neměla jsem ani nejmenší ponětí, o čem chci psát, ale tím, že jsem díky erasmu studium nepřerušila, tak jsem toho využila a řekla, že prostě dál už do školy chodit nebudu a budu se tu věnovat bakalářce a bylo to. Samozřejmě, že jsem tu nic takovýho nedělala - jen jsem prostě vše pozorovala a tak. :D


Jelikož mi má práce umožňuje home office, bylo jasný, že ve Švédsku mám příjem zajištěnej, ale doma jsem na zadku pořád taky sedět nechtěla. To že studuju, aby ze mě byla učitelka, neznamená, že to chci v budoucnosti dělat, ale čím víc jsem o tom přemýšlela, tím víc mi pak došlo, že když to dostuduju a budu cestovat dál, tak mám práci vždycky kdekoliv na světě jistou. Tak jsem si potom našla ještě dva intershipy jakožto učitelka AJ. První neplacenej, druhej ano a bylo to opravdu zajímavý a navíc se to týkalo i mé budoucí bakalářky, takže všechny strany byly spokojený.


No, ale myslím, že pro dnešek toho bylo více než dost, tak zbytek zase příště, teď už konečně víte všechny podstatný věci. Ale teď mi zase řekněte, co je nového u vás? :)

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Na instagramu sleduji a moc tě obdivuji za to, že jsi se prostě sebrala a jela! :) Mě by to stálo mnoho přemlouvání a rozhodování... a jsem zkrátka ráda, že zatím jsem doma. Ale neskutečně mě to láká, někam vycestovat a užívat si svobody a neznáma! :)

    Design moc hezký, máme stejné vodovky v headeru :D :)
    THE WORLD BY MARIA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, také jsem na to koukala :) Ano, je to moc super takto poznávat svět, tak ti budu držet palce, aby jsi své cestovatelské sny také brzo splnila :)

      Vymazat
  2. Ten vzhled blogu se mi líbí hrozně moc :) Poutavé čtení, napsala jsi to hezky, výstižně a upřímně :) Těším se na pokračování!

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky