Jsem digitální nomád

18:44

Ahoj jsem Domča, moc ráda cestuju, ještě mnohem raději jím, mnohem radši víc vařím, dokážu svůj život nacpat do dvou kufrů, neumím francouzský r, nejsem alkoholik a jsem digitální nomád. Digi co? A co že to vlastně děláš? Kde bereš na cestování? Pro koho vlastně pracuješ?


A mnoho otázek by mohlo ještě následovat. :) Poslední dobou přicházejí čím dál tím více a více. Lidi zajímá, co to znamená, když řeknete, že pracujete jako digitální nomád. Jasně pro mnoho lidí to může znít jako, že jsem děsně důležitá (proč prostě neřekneš na rovinu, co dělám?!), ale pro mě už je to zaběhnutý pojem, stejně tak, jako kdybych řekla, že někdy pracuju jako úča, taky hned nebudete přesně vědět, co učím :). Pojem digitální nomád se stává stále více a více známější, hlavně pokud se pohybujete mezi lidmi, co cestují. Nebojte já jsem to do nedávna také ještě nevěděla, co tento pojem znamená, ovšem paradoxem je, že už jsem v té době vlastně jako digitální nomád pracovala, i když jsem o tom vůbec ještě nevěděla.


Zcela to chápu, že to lidi zajímá, co to je, protože mě to zajímalo taky a hlavně mě to zajímalo, protože všichni kdo mi řekli, že takto pracují byli neustále někde na cestách. Co to sakra je, já to chci vědět taky a taky chci takhle cestovat . . .  Takže co to tedy je? Jak to, že můžeme neustále takto cestovat a ještě si na cestách vydělávat. Když to řeknu velice zjednodušeně, je to vlastně jakákoliv práce, ke které si vystačíte s notebookem, internetem, v nejlepším případě pracujete sami na sebe (ať už jako freelancer či ne), ale pokud se nechcete pouštět do podnikání bohatě stačí, když vám šéf povolí home office. Většinu nomádu, co znám jsou grafici - freelanceři, ale není to to jediné, co můžete dělat. Můžete toho dělat opravdu mnoho - psát, fotit, překládat, dělat online kurzy, online prodávat, dělat affiliate marketing, nabízet služeby online, dělat sekretářku na dálku, atd. Zkrátka je toho nespočet a obzvláště v dnešní době, kdy většina z nás pracuje v kanceláři, se dá opravdu nespočet prací dělat online i na dálku.


A jak to mám já? Já pracuju pro společnost, jterá poskytuje finanční služby. Měla jsem to o to lehčí, že už jsem měla od začátku nastavenou home office, ukázat v kanceláři jsem se musela jen když to bylo nutné a se svými nadřízenými jsem komunikovala vždy po mailu či telefonu. Byla jsem ve velké výhodě, nemusela jsem se svým šéfem vyjednávat to, že potřebuji home office. Vlastně vůbec s ním nejsem v kontaktu a to mi na tom neuvěřitelně vyhovuje. Nikdo na mě neřve, nemusím řešit potencionální problémy ostatních, nikdo mě nevyrušuje od práce, nestresuje mě to, že potkám toho a toho člověka a klidně můžu pracovat v pyžamu v posteli a bez make-upu. A jaká je má náplň? Kontroluji smlouvy a dopočítávám různé částky v rámci lidí, kteří si u nás půjčili peníze. Tím to pro mě končí, to je vše, co musím dělat. Avšak je mi jasné, že to, co vás zajímá nejvíc je - dá se tímhle uživit na cestách?


Ano dá, jinak bychom to nedělali. Samozřejmě platy nás všech se liší a většinou nomádi jezdí do zemí, kde je vše hodně levné a zkrátka se jim to velice vyplatí. Já jsem placená za zkontrolování 100 smluv určitou částkou. Jelikož práci dělám už přes rok a jsem v ní hodně zběhlá, tak vím, co mám jak udělat, abych to měla rychle hotové. Takže pokud mám dostatečně rychlý internet zkontroluji 100 smluv za hodinu - tím pádem jsem za jednu hodinu placená opravdu královsky a během několika hodin pracování v rámci jednoho dne si klidně dokážu vydělat 10 000 Kč. Ale každý den opravdu nepracuju. Takže jsou i dny, kdy si prostě nevydělám ani korunu, ale žiju. Nebo jsou dny, kdy své práce udělám opravdu minimálně, že z toho sotva mám jednu tisíci korunu.  A nebo jsou i dny, kdy třeba jednoduše ani žádná práce není...


Zkrátka celé je to jen a jen na vás a jak si to všechno nastavíte. Jak moc budete chtít pracovat, kolik si budete chtít vydělat a kam až to budete chtít celé posunout. A také asi to, jak moc vás bude brzdit strach, protože mi přijde, že tohle je ve většině případů mého okolí jeden z hlavních faktorů, proč se lidé do toho bojí jít - jít do neznáma, udělat první krok, zjistit jestli to bude fungovat či ne. Vlastně celé jsem to vzala jen tak povrchně a ve zkratce, byl to velice žádaný článek, tak jsem vám ho konečně chtěla sepsat. S nomándstvím se pojí spousta dalších otázek, které mohou kdykoliv vyvstat na vaši mysl. V tom případě bych vám doporučila se kouknout na web k Martinovi popřípadě si zakoupit jeho knihu - je opravdu skvěle zpracovaná popřípadě si pročíst pár zahraničních článků. Pokud chcete nomádničit, zabalte kufr/krosnu, mrkněte na internet, jaké druhy práce můžete dělat, pokud to s tou vaší nejde, zkuste nějakou, která vás bude bavit získat a vyjeďte aspoň třeba na pár týdnů (jeden, dva) či na měsíc a uvidíte, jestli to půjde či ne. Každopádně tak, či tak, vám přeju hodně štěstí a ať vám to vyjde, pokud je to váš sen :))

You Might Also Like

20 komentářů

  1. Byla jsem zvědavá, čím se teda živíš :) Home office bych také brala a vím, že by to u mě částečně šlo, ale bohužel to šéf zatím nepovolí :-/ :D:) Potřebuji pracovat hodně s lidma, takže bych nemohla odjet úplně pryč, ale 1 - 2 dny home office v týdnu bych přivítala moc ráda :) Ale v práci jsem teprve chvilinku a našla jsem takovou, která mě fakt baví, takže bych jí asi ani za to cestování nevyměnila, i když to musí být super :)

    Na tvůj blog jsem se dostala přes fb a určitě tu nejsem naposledy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, home office je určitě důležitá, ale jak sama říkáš, kontakt s lidmi je také důležitý - osobně to mám úplně stejně! Také potřebuju být s lidmi, nebavilo by mě pořád jenom být doma... Takže když přijde na to cestování, většina nomádů pracuje v tzv. coworkingových místech, kde pracují právě i jiní nomádi, a člověk tak aspoň má pocit, že je opět v pracovním prostředí :)

      Vymazat
  2. Já jsem z malého města a tak nevím kde se takováhle práce vůbec hledá a nevím jestli se vůbec pro něco takového hodím. Nemám s administrativou žádné zkušenosti, natož s programováním nebo marketingem. Prostě to jsou věci pro mě hodně daleké a když se kouknu na nějaké nabídky, tak absolutně nesplňuji požadavky, které chtějí. Třeba fotografování nebo psaní pro nějaký portál by nebylo špatné ale ráda bych věděla kde takovou práci najdu. Docela ti to závidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se říká, když se chce, všechno jde a já věřím, že když má člověk opravdu touhu uskutečnit svůj sen a vytrvale si za tím jde, tak si vždy nějakou cestu k tomu najde :) Administrativa jde úplně mimo můj obor, ale jak vidíš, tak to funguje a také to zvládám :) Tak se ti třeba jednou poštěstí a najdeš si také podobnou práci :)

      Vymazat
  3. Skvelé, Domi. Už keď si o tom písala na Instagrame, zaujalo ma to, lebo takisto by som chcela niečo podobné skúsiť. Chcem písať ako freelencer, vlastne už na tom pracujem, aby som mohla byť na voľnej nohe a možno v budúcnosti aj nomádiť...

    www.flungoutofspace.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Tak to je super, něco málo jsem zaregistrovala u tebe na blogu a je to fakt paráda, moc ti to přeju, ať se to dostane, kam si přeješ a ať se ti daří :)

      Vymazat
  4. Je to skvelé že si si našla takúto prácu:) ja tiež už na niečom podobnom pracujem :)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, držím palce, ať to vyjde :)

      Vymazat
  5. Zajímavá práce, je důležité, že tě to baví :) a jinak jsi mi navodila chutě tím ovocem a Nutellou :D

    http://ladylenna.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Téda, taky jsem ten pojem předtím neznala :D Ale naprosto souhlasím s tím koncem - taky vidím hlavní faktor toho, že do toho lidé nejdou, hlavně strach... :)

    OdpovědětVymazat
  7. Je to pravda raz človek má veľa roboty že nevie kde mu hlava stojí a inokedy zase nie, ale taku roboty by ti závidel nejeden človek:) hlavne že ťa to baví a pojem digitalny nomad počujem teraz prvý krát ale držím ti palce si šikulka:)♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, úplně souhlasím a děkuji moc :)

      Vymazat
  8. Tak konečně jsem se o tom něco dozvěděla! :) Jen tak dál Domčo, hlavně že si žiješ tak, jak Tobě vyhovuje, to chce myslím každý z nás! :) Ať se Ti i nadále daří a těším se, z jakých dalších míst uvidím Tvé fotky! :)

    LifestyleBirdie

    OdpovědětVymazat
  9. Super Domi! Tak hlavně ať Tě to baví ta práce, já bych to asi nedala, ale hlavně že to vyhovuje Tobě :) Hodně štěstí!
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovna nedávno jsem o digitálních nomádech četla hrozně zajímavý článek.
    Samotné by se mi líbilo být nezávislá, moc cestovat kdykoliv si zamanu, ale na druhou stranu jsem strašně líná a jak říkáš, mám strach. Potřebuji někoho, kdo mě k tomu dokope a dodá mi odvahu, protože jinak jsem moc velký posera:)

    Domčo, co to máš za diář, jestli se můžu zeptat?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno má svůj čas, třeba jednou k tomu dojdeš a zkusíš to, ne vždy to de teď hned, každopádně budu držet palce, aby se to třeba jednou povedlo :). Diář se jmenuje daily greatness journal :)

      Vymazat
  11. Taky bych jednou chtěla dělat něco takového - ale minimálně musím dodělat ty dva roky střední, co mám ještě před sebou :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jestli tohle není zaměstnání snů, tak už nevím :)

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky