Na Moravě na kolách

9:21

Morava. Vždycky jsem o ní snívala potají. Můj největší sen bylo jet se stanem na vinobraní, protože sem tak nějak vždycky věděla, že sehnat ubytování na poslední chvíli bude oříšek, tak jsem vždy nějak počítala s variantou stanu. I když tedy představa, jak po odchodu ze sklípku budu hledat stan . . . no nebyla jsem si moc jistá, jestli to stále bude dobrodružství nebo noční můra. A protože je to bohužel jistý, že letos vinobraní nestihnu, spontánně jsem navrhla, že bychom mohli jet na Moravu, jen třeba na víkend, to by bylo fajn.



Nápad se zdál být více než fajn, dokonce jsem i řekla, že bychom mohli jet jako parta, ať je přece větší sranda, to se to pak líp táhne. Jenže to pořád nijak nevypadalo, nikdo nemohl, hold plánovali jsme to na poslední chvíli a všichni už něco měli. Já se do plánování taky nijak nehrnula, věděla jsem, že chci jenom jet, že pojedeme až v neděli, protože jsme v sobotu šli na dostihy a vlastně nic nebylo vyřešeno, začali jsme to řešit až den před odjezdem, respektive cestu a ubytování. 



Celou dobu jsem tak nějak počítala s tím, že pojedeme autem, ale pak jsme si řekli, že bychom mohli jet vlakem, člověk si akorát odpočine a bůh ví, v jakým stavu pojedeme nazpátek. Bytostně nerada jezdím s ČD, o to víc jsem byla nadšená, že pojedeme s Regiem, jede přímý spoj z Prahy až do Břeclavi a navíc vám zadarmo přepraví kola a jste tam ani ne za 3 hodiny z Prahy. Navíc pokud máte jejich kreditovou jízdenku a ISIC, tak na tom i ušetříte nějakou tu kačku. Jen tedy pokud povezete kola, musíte do low costu, v jiné třídě vám je nepřepraví.



Co se týče ubytování, tak já mám při cestování ráda Airbnb nebo Couchsurfing. Airbnb jsem doposud zkoušela vždy jen v zahraničí, takže to byla perfektní příležitost si to teď vyzkoušet. Tím že Morava je prostě Morava a lidi tam jezdí rádi, je asi docela těžké sehnat něco na poslední chvíli na víkend, proto si myslím, že jsme udělali docela dobrý tah a hledali ubytování až od neděle, protože to většinou jede hodně lidí domů. Takže jsme si zabookovali pokoj u Aleny a Františka a . . . Odjížděli jsme nadšení, ani se nám nechtělo, připadali jsem si, jako bychom byli u známých na návštěvě, Ve všem nám vyšli vstříc, pomohli, poradili, a přivítali nás i pár skleničkami vína a menším apetizerem. Navíc bydleli hned pod svatým kopečkem, který byl na západ slunce jednoduše boží výchozí bod. Rozhodně se k nim ještě někdy vrátím!



No a jak teda na kolách? Dá se to báječně stihnout všechno i s rozbitím kolem. Jo, čtete správně, přesně tohle se mi povedlo. U úplně nově spravenýho kola, kde bylo všechno vyměněný jsem rozbila přehazovačku, když jsem jela do kopce, před náma byla šílená bouřka a nás čekala cesta z Lednice do Mikulova. Stalo se to in the middle of nowhere, kde ani Dan pořádně nemohl chytit data, abychom zjistili, kde jsme + byla neděle večer a už zřejmě ani nic nejezdilo :D. Ale bylo to až k neuvěření, měli jsme tak dobrou karmu (!), že jsme objevili úžasnou boží farmu s božíma klobásama a pán se ještě nabídl sám od sebe, že nás odveze - waaau! 



Já bych na Moravu už asi nikdy bez kola nejela. Je to úžasný, když jedete mezi všema těma vinicema, sluníčko svítí a ptáci zpívají. Lednicko valtický areál, je tak velký, že ho jen tak neprojdete, takže kola doporučuju, cesta pro kola je skvěle udržovaná! A dá se to všechno stihnout za 2 dny a rozhodně i víc, když si ho nerozbijete jako já a nečekáte 3 hodiny na opravdu - děkuju moc za pomoc! :)



Za první den jsme tedy stihli trasu - Břeclav - Janův hrad, Lovecký zámeček, Obelisk, Minaret, zámek Lednice, skleník, Mikulov - večere v restauraci, a západ na kopečku s lahví vína.
Druhý den - Mikulov - centrum, Kozí hrádek, zámek, Dietrichsteinská hrobka, Kolonáda na Reistně, Valtice, Rendezvous, sv. Hubert, tři Grácie, Břeclav. K tomu jsme ještě chtěli přidat na první den Pálavu, ale komplikace nám to nedovolily, jinak si myslím, že se to dá v pohodě zvládnout. :) Celá trasa zde.



A jelikož si spoustu lidí pořád myslí, že je cestování děsně drahé, tak tady je celková částka pro dvě osoby, abyste viděli, že jsme se zase tolik neplácli přes kapsu. A myslím si, že pokud se nikde nebudete stravovat, vezmete si vlastní zásoby a stan či najdete někoho přes CS, tak se to dá držet opravdu ještě víc low cost ;)


Vlak do Břeclavi Regio Jet 2x ISIC + kreditová jízdenka (včetně přepravy kol) - 258 Kč
Airbnb na jednu noc 2x včetně snídaně - 900 Kč
Vstupy - 150 Kč
Občerstvení, včetně vína - (+/-) 1 300 Kč
ČD dráhy - cesta zpět z Břeclavi (zloději!) 2x + přeprava kol + 1x IN karta - 578 Kč
Celkem pro dvě osoby - 3 186 Kč



Myslím, že to bylo opravdu super, užili jsme si to, navíc jsme spálili hodně kalorií i se opálili a draze nás to nevyšlo. Kdyby nebylo třeba být zase v úterý zpátky v Praze, tak bychom si to určitě prodloužili, ale tak zase někdy příště! A co vy a Morava? :)

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Moravu miluju a ty tvoje fotky... Chci zpěěěěět <3

    OdpovědětVymazat
  2. Lednicko-valtický areál na kola je úplně ideální, pěšky bych se do něj asi nevydala :) Já Morava úplně miluju, je to jedna z mých nejoblíbenějších oblastí v ČR, nejradši bych tam jezdila každý rok několikrát :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Krásne fotky! Takýto výlet by sa mi určite zišiel :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem na Pálavě byla zrovna minulý týden s holkama:) byl to sice jen krátký dvoudenní trip, ale stálo to za to.:) Jinak se tam 2-3 ročně vracím za rodinou na návštěvu.:)
    Super typ na ubytování, už jsem se dívala:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Sice pocházím z pomezí Čech a Moravy, ale považuju se za Moraváka. Taky se mi všichni v Pardubicích smáli za to jak mluvím:)

    Ale na druhou stranu je mi trochu hanba, že jsem nikdy neměla moc zájem cestovat po Česku a spoustu míst vůbec ještě neviděla. Takže se na jednu stranu těším až se konečně rozhodneme zůstat doma natrvalo a pak to všechno procestujem:)
    Hlavně na Mikulov se těším, slyšela jsem jen samou chválu a i když jsme jim kolikrát projížděli nikdy nebyl čas se tam zastavit:)

    Lednicko-Valtický areál je úžasný a jela bych tam hned znova. Když jsem byla mladší, tak jsem se v těch zahradách hrozně chtěla vdávat:)

    Zajímal by mě ten poměr cena za jídlo a víno, jestli jste víc propili nebo projedli:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně osobně, to nějakou dobu taky trvalo, než jsem na to přišla, kolik krás máme v Česku a že bych měla nejdřív pořádně možná procestovat Česko a pak svět, takže Moravu rozhodně doporučuju :). No, zase tak strašný to nebylo, tím, že už jsme jenom tam odjížděli s kocovinou, tak jsme zase tak neměli takovou motivaci pít a myslím, že to bylo i daný tím, že jsme byli ve dvou a věděli jsme, že to nebude až taková prča, jako kdyby nás bylo víc. Až nás pojede víc, tak myslím, že to bude horší :D

      Vymazat
  6. Hezké fotky... takový výlet jsme s přítelem podnikli loni, akorát bez kol :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotky, hneď by som sa tam šla pozrieť. :)

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky